vikke Postad 23 maj 2006 Postad 23 maj 2006 någon som vet något program eller hur man gör suddiga ansikten på folk som ej vill visas på film?? eller hur man kan mörklägga huvudet så som i intervjuer 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 23 maj 2006 Postad 23 maj 2006 De flesta redigeringsprogram denna effekt. Den heter förmodligen kristallisera eller liknande och så maskar man sedan runt ansiktet. Annars kan du bara filma i motljus om det rör sig om en intervju. Sätt personen framför ett fönster och anpassa bländaren. Om det finns nåt program som enbart gör detta har jag ingen aning om, men jag tror inte det. 0 Citera
filmpro Postad 24 maj 2006 Postad 24 maj 2006 jag har gjort just den här grejen i premiere för några dagar sedan. Jag kopierade lagret så att två likadana videolager låg på varandra. Sedan lade jag på en effect, prövade med mosaik (som brukar användas i tv när de ska censurera ansikten) och blur (som bara gör suddigt). Sedan croppade jag det lagret runt ansiktet och keyframe så att det följde med ansiktet. 0 Citera
Armin Postad 18 september 2006 Postad 18 september 2006 hur döljer man ansikte i final cut pro 5.0? 0 Citera
Paula Postad 22 september 2006 Postad 22 september 2006 Kan någon förklara hur man gör detta? Alltså i detalj. Jag har Premiere, men förstår inte hur jag ska göra.. croppa å sånt Tack på förhand! //Nybörjare 0 Citera
Rogge Postad 22 september 2006 Postad 22 september 2006 Jag har Premiere, men förstår inte hur jag ska göra.. croppa å sånt Vilken version av Premiere har du? 0 Citera
Paula Postad 26 september 2006 Postad 26 september 2006 Vilken version av Premiere har du? Premiere Pro 1,5 urkasst eller? ;) 0 Citera
Rogge Postad 26 september 2006 Postad 26 september 2006 Premiere Pro 1,5 urkasst eller? ;) Nej absolut inte, men lite mer jobb än Premiere Pro 2.0. Jag postade en tutorial som visar hur man döljer ansikten i Premiere Pro som du hittar i Denna tråd. Följ den så vet du hur du skall dölja ansikten sedan! :) 0 Citera
Armin Postad 27 september 2006 Postad 27 september 2006 Någon som kan göra en tutorial för final cut pro 5.0? 0 Citera
Armin Postad 2 oktober 2006 Postad 2 oktober 2006 Hur gör man i final cut pro att ansiktet blir suddigt? att man inte ser ansiktet pga suddet då ... En sak till: hur gör man också att ansiktet blir suddigt som på det sättet som tidningar brukar ha på sina bilder? Skulle uppskatta om någon kunde förklara dessa 2 saker...tack... 0 Citera
kfilms.se Postad 4 oktober 2006 Postad 4 oktober 2006 Enklaste sättet i fcp är la att använda blur effekten och croppa tilldet till ansiktets storlek. Om det blir cleant vet jag dock inte.. Annars kan du bara göra en svart .(punkt) och dra det för ansiktet ;) 0 Citera
Armin Postad 5 oktober 2006 Postad 5 oktober 2006 Enklaste sättet i fcp är la att använda blur effekten och croppa tilldet till ansiktets storlek. Om det blir cleant vet jag dock inte.. Annars kan du bara göra en svart .(punkt) och dra det för ansiktet ;) Hur "croppar" man till det? Hur gör man den "svarta punkten" på ansiktet? Om ansiktet rör på sig , hur får man då punkten att följa efter? 0 Citera
Hans-Gunnar Olsson Postad 6 oktober 2006 Postad 6 oktober 2006 Hej Vikke. Pinnacle Studio 9 har den funktionen att du kan dölja fejset på den intervjuade t.ex. Mvh. HG 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.