Jump to content

dölja ansikten

vikke

Recommended Posts

De flesta redigeringsprogram denna effekt. Den heter förmodligen kristallisera eller liknande och så maskar man sedan runt ansiktet. Annars kan du bara filma i motljus om det rör sig om en intervju. Sätt personen framför ett fönster och anpassa bländaren.

Om det finns nåt program som enbart gör detta har jag ingen aning om, men jag tror inte det.

jag har gjort just den här grejen i premiere för några dagar sedan. Jag kopierade lagret så att två likadana videolager låg på varandra. Sedan lade jag på en effect, prövade med mosaik (som brukar användas i tv när de ska censurera ansikten) och blur (som bara gör suddigt). Sedan croppade jag det lagret runt ansiktet och keyframe så att det följde med ansiktet.

• 3 months later...
  • 2 weeks later...

Hur gör man i final cut pro att ansiktet blir suddigt? att man inte ser ansiktet pga suddet då ...

En sak till:

hur gör man också att ansiktet blir suddigt som på det sättet som tidningar brukar ha på sina bilder?

Skulle uppskatta om någon kunde förklara dessa 2 saker...tack...

Enklaste sättet i fcp är la att använda blur effekten och croppa tilldet till ansiktets storlek. Om det blir cleant vet jag dock inte..

Annars kan du bara göra en svart .(punkt) och dra det för ansiktet ;)

Hur "croppar" man till det?

Hur gör man den "svarta punkten" på ansiktet? Om ansiktet rör på sig , hur får man då punkten att följa efter?