Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Alla här kollar antagligen mycket på film så varför kan inte alla börja ge recensioner, för att tipsa andra om filmer. Jag är medveten om att det finns en tråd där man räknar upp sina favorit filmer, men detta är ju inte samma sak.

Postad

[citat=policy]Alla här kollar antagligen mycket på film så varför kan inte alla börja ge recensioner, för att tipsa andra om filmer. Jag är medveten om att det finns en tråd där man räknar upp sina favorit filmer, men detta är ju inte samma sak.[/citat]

om du provar att börja, kanske folk hänger på? det brukar vara det enklaste sättet att engagera på ett forum.

Postad

Då kan väl jag börja;P

reservoir dogs

En klassisk Tarantino film från 1992, den handlar om dom fem coola skurkarna, med namn som mr. Orange, mr.white. De ska tillsammans råna en juvelerare åt en maffia boss. Dock så går stöten fel och de börjar misstänka varandra för att vara undercover poliser. En film som följer Quentins personliga still med en perfect dialog mellan karaktärerna, bra "vändningar" i storyn som man inte hade förutsett. En film klart värd att se:D

Kort men koncist...:P

Postad

Läste din recension, varför hänger du upp dig på "rasismen" så mycket? Man ser det man vill se ibland, att läskiga kannibaler innebär rasism är kanske att ta i? Tyckte faktiskt personligen att man borde speglat mer av den tidens rasism, genom att de som faktiskt fick gå iland och leta efter naomi watts var svarta. Kaptenen är fetrasse och tvingar dem iland, och vägrar de så hotar han o skjuta dem. Haha! Att en sjöbesättning går iland på monster-ön bara för att hjältemodigt rädda en kvinna köper inte jag.

Postad

Vad jag minns fanns det inte någon svart person på båten (om det ens fanns någon i rollbesättningen...?), och det är ju också en slags rasism. Grejen är den att jag inte har hört något snack överhuvudtaget om Peter Jackson och rasism, så jag ville skapa en diskussion och det har jag ju lyckats med nu. Alla diskussioner är diskussioner, stora såsom små.

Postad

Här är några av mina recensioner som har lagts upp på hemmabiosidan Component.se:

2001 - Ett Rymdäventyr: http://www.component.se/dvdreview.item.php?eanupc=7321937650001

Assault on Precinct 13 (remake): http://www.component.se/dvdreview.item.php?eanupc=7332421020989

Kalle och Chokladfabriken: http://www.component.se/dvdreview.item.php?eanupc=7321937593377

Sedan har vi min filmkatalog som kan hittas på Minhembio.com, där man kan se mer eller mindre utvecklade recensioner om man klickar på varje films titel och sedan igen på omdömen, och scrollar ner tills ni kommer till signaturen "Videofilur": http://www.minhembio.com/Videofilur/film

Postad

[citat=ressigören]Vad jag minns fanns det inte någon svart person på båten (om det ens fanns någon i rollbesättningen...?), och det är ju också en slags rasism. Grejen är den att jag inte har hört något snack överhuvudtaget om Peter Jackson och rasism, så jag ville skapa en diskussion och det har jag ju lyckats med nu. Alla diskussioner är diskussioner, stora såsom små.[/citat]

Faktum är att ingen har anklagat Marthin Luther King eller Muhammed Ali för att hata svarta heller, med din logik så vore det kanske hög tid då?

Postad

[citat=ressigören]Vad jag minns fanns det inte någon svart person på båten (om det ens fanns någon i rollbesättningen...?), och det är ju också en slags rasism. Grejen är den att jag inte har hört något snack överhuvudtaget om Peter Jackson och rasism, så jag ville skapa en diskussion och det har jag ju lyckats med nu. Alla diskussioner är diskussioner, stora såsom små.[/citat]

se om filmen då. Hayes var svart, och hade för övrigt en schysst mentorroll.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...