Gå till innehåll

Snabb spolad musik video fast sång i normal takt, afasi & Filthy


Recommended Posts

http://www.ritchratch.com/upload/download.php?dl=Afasi%20och%20Filthy%20-%20Bomfalleralla.mpeg

 

i denna musik video så är allt snabbspolat men de är i normal takt. hur har dem gjort detta? de ser läckert och stressat ut ;)

 

 

-EDIT-

 

Har märkt att länken inte funkar för alla.... Om de inte går gå in här: http://www.ritchratch.com/ och klicka vidare "multimedia" och sedan klicka vidare till musik videon bomfalleralla :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Var inte in och kollade på videon men utefter vad du förklarat så skulle jag gissa på att de spelat upp en version av låten i tex. halv fart under inspelningen så sångarna/sångaren kan mima efter det, sen när de dubblar hastigheten och lägger in låten i rätt hastighet bör ju sångaren sjunga rätt, men omgivningen och hans rörelser gå dubbelt så fort... Var det så du menade?

Länk till kommentar
Share on other sites

Sedan många år kan man köra ljud snabbt eller långsamt genom en burk som i realtid (eller åtminstone så snabbt att latency ej märks av människa) - och pitcha ljudet till valfri "hastighet" (snarare tonart). Man resamplar ljudet helt enkelt. Även mjukvarumässigt gör man sånt här dagligen i t.ex. Logic och Cubase.

Man har t.ex. en A-ton före låten - speedar ner/upp och vrider sen på en knapp tills A-tonen är en A-ton igen. Då är musiken "stämd" rätt. That's it.

Länk till kommentar
Share on other sites

dock är det ju inte nödvändigt att ha den rätt stämd eftersom man lägger in låten efteråt.. jag har provat att mima till en låt i halvfart samtidigt som jag rörde på mej så snabbt jag kunde.. det så sköj ut sen när jag speeda upp det och la på låten i vanlig hastighet

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...