Gå till innehåll

Skräckfilm problem


Film smurfen

Recommended Posts

Nu har jag kört fast i manuskriftet. Jag vet inte hur min skräckfilm ska börja.

Jag har tänkt i 2 dagar och inte kommit på ett enda sk*t. Jag undrar om någon har en idé på vad min skräckfilm ska börja och fortsätta. Det ska vara en långfilm.

 

Någon som har nån idé?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hur ska den sluta då? Om du vet det kan du arbeta dig fram till början den vägen istället. För oavsett vilken ordning man författar så ska ju scenen innan leda till scenen efter.

 

Sen lämnar du frågeställningen väldigt öppen, ska det vara religöst tema. Eller en bil med ungdomar som bryter ihop ute i obygden där inaveln bor. Psyket kan fungera som en trigger, eller är det spöken i huset. Svärmor kan vara nog så otäck, regeringen lika så. För givetvis håller de på med ljusskygga projekt.

 

Om du inte har början eller fortsättningen, vad har du då?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Film smurfen]Nu har jag kört fast i manuskriftet. Jag vet inte hur min skräckfilm ska börja.

Jag har tänkt i 2 dagar och inte kommit på ett enda sk*t. Jag undrar om någon har en idé på vad min skräckfilm ska börja och fortsätta. Det ska vara en långfilm.

 

Någon som har nån idé?[/citat]

mitt bästa tips om du sitter fast är att skriva något medvetet dåligt och sedan rätta till i andra utkastet. skit i hur dåligt det känns, skriv på bara. det viktiga är att du skriver.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ta något ämne du känner att du behärskar och utgå från det.

Politik, Miljö, Sport.

Whatever, alla är skarpa på någonting som de är intresserade av. Då blir det intressantare att skriva, man hittar fler infallsvinklar och det är mycket roligare och blir ärligare.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...