Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nu har jag kört fast i manuskriftet. Jag vet inte hur min skräckfilm ska börja.

Jag har tänkt i 2 dagar och inte kommit på ett enda sk*t. Jag undrar om någon har en idé på vad min skräckfilm ska börja och fortsätta. Det ska vara en långfilm.

Någon som har nån idé?

Posted

En clown på en cirkus som visar sig inte vara en clown?

Så utspelar sig terrorminuter efter terrorminuter.

Vad ska hända med barnen? Vem är vem?

Posted

Hur ska den sluta då? Om du vet det kan du arbeta dig fram till början den vägen istället. För oavsett vilken ordning man författar så ska ju scenen innan leda till scenen efter.

Sen lämnar du frågeställningen väldigt öppen, ska det vara religöst tema. Eller en bil med ungdomar som bryter ihop ute i obygden där inaveln bor. Psyket kan fungera som en trigger, eller är det spöken i huset. Svärmor kan vara nog så otäck, regeringen lika så. För givetvis håller de på med ljusskygga projekt.

Om du inte har början eller fortsättningen, vad har du då?

Posted

[citat=Film smurfen]Nu har jag kört fast i manuskriftet. Jag vet inte hur min skräckfilm ska börja.

Jag har tänkt i 2 dagar och inte kommit på ett enda sk*t. Jag undrar om någon har en idé på vad min skräckfilm ska börja och fortsätta. Det ska vara en långfilm.

Någon som har nån idé?[/citat]

mitt bästa tips om du sitter fast är att skriva något medvetet dåligt och sedan rätta till i andra utkastet. skit i hur dåligt det känns, skriv på bara. det viktiga är att du skriver.

Posted

Ta något ämne du känner att du behärskar och utgå från det.

Politik, Miljö, Sport.

Whatever, alla är skarpa på någonting som de är intresserade av. Då blir det intressantare att skriva, man hittar fler infallsvinklar och det är mycket roligare och blir ärligare.