Gå till innehåll

matrix - zooma in kod!


kalle112

Recommended Posts

Jag vill kunna zooma in koden som i filmen matrix. Först visar dom hela koden, sedan zoomar dom in några tecken, sedan hamnar man mellan 2 tecken och ser hur varje tecken består av flera lager...

 

Nu försökte jag alltså beskriva hur det var i filmen. Någon här som kan hjälpa mig med att fixa ungefär samma teknik fast med premiere pro?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag vet inte om det går med bara Premiere. Om du har After Effects och är bekant med gränssnittet så kan du ta en 2D-bild av kod och lägga upp den i olika "plan" i en 3D-rymd i After Effects. Om du inte har en aning om vad jag snackar om så kan du ta en titt på den här tutorialen:

 

http://www.videocopilot.net/videotutorials/3dcompositing/3dcompositing.html

 

Där förklaras i princip i detalj det du behöver.

 

3D Compositing

After Effects 6.5 Pro

 

• Create 3D Camera Depth of Filed

• Move Layers in 3D Space

• Animate Camera and Add Effects

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=kalle112]ok! tack för svaret!

 

Jag måste verkligen lära mig after effects verkar det som! Och det lär ta tid...[/citat]

 

Det e bara att öva. Jag har använt After Effects i ungefär en månad, o anser mig kunna det väldigt bra redan. Samla på dig så många tutorials som möjligt o titta hur man gör olika effecter. Förhoppningsvis kommer du ihåg ungefär hur de gjorde efteråt. Sen är det bästa att prova sig fram med olika inställningar och tekniker. Good Luck =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...