Jump to content

Vilse i after effects 6.5

rascar
 Share

Recommended Posts

Hej! Ny här och väldigt vilsen i After Effects.

Har dessutom en tutorial av Lynda.com att titta på: de använder sig utav en effekt som heter "motion math" som jag inte kan hitta.

Vad jag förstår så är det en grej som kommer med ngt slags "bundle"..

Jag undrar alltså hur mycket flashiga effekter kan man igentligen göra med A E utan några plug-ins & add-on:s?

Undrar också hur jag kan få reda på vad man igentligen kan göra i AE, så jag inte tror att jag kan klämma ut ngt som kräver mer avancerad mjuk/hårdvara. Eller så, vad kan Combustion som inte A E kan.

Länkar duger!

Tacksam för svar!!

[citat=Djungelsmurfen][citat=yarrik112][citat=Munthe]Du kan göra precis hur feta saker som helt i AE. Allt man behöver är talang.[/citat]

Exakt. Fast skulle vilja säga kunskap och erfarenhet istället för talang.[/citat]

Det behövs nog en del talang för att få till trovärdiga effekter också.[/citat]

Ja ser mer på ordet talang som att ha en begåvning. Att va insatt i det man ska göra e viktigast, och lägger ner tid att prova sig fram. Bara mitt tycke förstås =)

Oj, så snygga grejer jag hittade via trapcodes hemsida. Känns lite som om mina drömmar splittrades lite där. Kan jag någonsin bli sådär bra? Hur lär man sig sånt? Kommer man någonstans i närheten av det där på skolor och kurser? Visst har jag bara använt AE några månader och hanterar det ganska bra, men sheit va skickliga människor det finns.

[citat=lilla_farbrorn] Kan jag någonsin bli sådär bra? Hur lär man sig sånt? [/citat]

Prova prova prova testa testa, läsa tutorial

[citat=lilla_farbrorn]

Kommer man någonstans i närheten av det där på skolor och kurser? [/citat]

Ja, t.o.m utan skolor och kurser, allt beroende på hur mycket man själv är villig att lägga ner tid på att lära sig. Finns tonvis med matrial och kunskap på internet till AfterEffect.

[citat=Munthe] Ja ser mer på ordet talang som att ha en begåvning. Att va insatt i det man ska göra e viktigast, och lägger ner tid att prova sig fram. Bara mitt tycke förstås =)[/citat]

Det behövs väl både tallang, kunskap och erfarenhet. En vän till mig jobbade på ett tv-program & fyllde i utsikt och reflektioner fönster på bluescreenade bilfärder. Jag förundras över alla dessa detaljer som behövs föra att få verkligheten att se verklig och vackrare ut.. Att ngt ser konstigt ut kan jag avgöra själv, men att förstå vad som skall till eller bort för att se bra ut. det är en annan femma. Hur lär jag mig det?!

(Har kollar på Autodesks Inferno showreel. Tappar hakan varje gång..)

Okej.. Jag föröker mig på att bestiga After effects berget. Det är högt / vet inte var jag skall börja, men det är rätt berg iaf...