Tsukino Postad 16 februari 2006 Postad 16 februari 2006 Hej. Nu har jag arbetat mycket med After Effects och jag har börjat klara av ganska mycket. Nu undrar jag en sak. För att slippa jobba med After Effects hela tiden och göra lite jobb när man redigerar så undrar jag om det finns någon form av effekt där man kan höja/sänka Hue/Saturation. Jag skulle vilja ha mina klipp brunaktiga/brunvita, som de såg ut i Trollkarlen från Oz 1939. 0 Citera
Anhool Postad 16 februari 2006 Postad 16 februari 2006 Jag förstår inte vad du menar... Du säger att du är hemma på afx men du vet inte hur man höjer eller sänker hue&saturation? Eller vill du veta hur man gör det i ett annat program? 0 Citera
Tsukino Postad 16 februari 2006 Författare Postad 16 februari 2006 Jodå, jag förstår. Men jag vill veta hur man gör det i Adobe Premiere. 0 Citera
Ior Postad 16 februari 2006 Postad 16 februari 2006 [citat=Tsukino]Jodå, jag förstår. Men jag vill veta hur man gör det i Adobe Premiere.[/citat] Har du letat i 'Video Effects'? Verkar inte så... :) 0 Citera
Anhool Postad 16 februari 2006 Postad 16 februari 2006 [citat=Tsukino]Jodå, jag förstår. Men jag vill veta hur man gör det i Adobe Premiere.[/citat] Du sa ingenstans om att det var till Premiere du ville veta hur man gjorde. 0 Citera
Tsukino Postad 16 februari 2006 Författare Postad 16 februari 2006 Nej, förlåt, jag tänkte inte på det (inga kommentarer tack o_O) Jag har letat i Effects men hittar inget. Tänkte att det kunde vara gömt någonstans. 0 Citera
Ior Postad 16 februari 2006 Postad 16 februari 2006 [citat=Tsukino]Nej, förlåt, jag tänkte inte på det (inga kommentarer tack o_O) Jag har letat i Effects men hittar inget. Tänkte att det kunde vara gömt någonstans.[/citat] Det är precis där det är "gömt"... http://www.adobe.com/tips/prepcolorcor/pdfs/prepcolorcor.pdf 0 Citera
filmpro Postad 16 februari 2006 Postad 16 februari 2006 ja, du kanske kör premiere 1.0 eller något, men annars finns det under effects ... 0 Citera
Ior Postad 16 februari 2006 Postad 16 februari 2006 [citat=filmpro]ja, du kanske kör premiere 1.0 eller något, men annars finns det under effects ...[/citat] Vem? Använd gärna citerafunktionen så man vet vem du pratar med... 0 Citera
filmpro Postad 17 februari 2006 Postad 17 februari 2006 [citat=Tsukino]Jodå, jag förstår. Men jag vill veta hur man gör det i Adobe Premiere.[/citat] upps sorry Ior, jag svarade på tsukino .. 0 Citera
Tsukino Postad 17 februari 2006 Författare Postad 17 februari 2006 Jag kör Adobe Premiere Pro 1.5 0 Citera
Maxxor Postad 17 februari 2006 Postad 17 februari 2006 Hej!!! Jag har precis skaffat after effekts och jag undrar hur man gör eld eller rökeffekter från en pistol. 0 Citera
Tsukino Postad 19 februari 2006 Författare Postad 19 februari 2006 Ja. Men exakt hur får jag den fina bruna sepia-färgen? Har försökt och försökt men det går inte. 0 Citera
Ior Postad 19 februari 2006 Postad 19 februari 2006 [citat=Tsukino]Ja. Men exakt hur får jag den fina bruna sepia-färgen? Har försökt och försökt men det går inte.[/citat] Börja med att söka i forumet: http://www.voodoofilm.org/forum/showthread.php?t=6392 ;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.