Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har haft sån tur att råka ut för klipp med snö som faller och snö utan, så nu undrar jag ifall någon vet hur man kan lägga till fallande snö i de andra.

Helst ska man kunna bestämma vinklen de faller och hur snabbt, och snö flingorna ska vara olika i storlek.

Postad

Vanliga Particle Playground i AE kan göra snö. Bara det att man då måste bestämma gravitation mm. Känner man sig hemma på fysik så ska det gå.

Där kan du välja hur många flingor som ska falla och hur stora de ska vara.

Om du gör ännu mer avancerade grejer så kan du få snöflingorna att stanna på vissa ställen, t.ex tak mm.

Postad

[citat=Zhyron]Men Maya 7 är väl ett 3d program, hur ska man öppna videofiler i det??[/citat]

du behöver väl inte öppna filen, men om du ska det kan man göra det där också .. men annars skapar du snö där, renderar ut den i film med alpha channel och sedan klipps bakgrunden ut automatiskt och du har snö :P

Postad

Ja håller på o försöka få dit snö mha Particular till en film. Men hur ska ja göra så att effekten syns ovanpå ett klipp? Och om ja har flera klippeffter varandra, och som "går in i varandra" tidsmässigt, hur får jag då snö effekten att vara igenom alla klipp utan att behöva gå flera gånger? Hoppas ni förstår vad ja menar =)

Edit: Ska man typ skapa en ny solid som man sen lägger effekten på, och sänka opacity lite på filmerna under?

Postad

menar du få layer på compositionen genomskinlig?

Det brukar finnas ett hjälp section om du trycker F1, annars kanske nån här vet hur man gör för jag har ingen aning med AE

Postad

[citat=Zhyron]menar du få layer på compositionen genomskinlig?

Det brukar finnas ett hjälp section om du trycker F1, annars kanske nån här vet hur man gör för jag har ingen aning med AE[/citat]

Jag har fått rätt på det nu =) Jag visste inte att man skulle använda Parent funktionen innan, som bestämmer vilket som ska överlappa med vad.

Postad

Är det en funktion i premiere eller AE?

Det låter annars enkelt att bara spara en comp i AE där bakgrunden är genomskinlig och sen bara lägga in det i premiere som man gör med titles.

Är det möjligt? Har inte sysslat mycket med AE

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...