Outerspacer Postad 5 februari 2006 Postad 5 februari 2006 Jag har ett problem när det gäller överföringean av film från en canon xl1:a till min dator. Jag har kopplat in firewiren men datorn märker inget. På displayen i kamerar blinkar det dv in vilket jag inte förstår. Kanske man kan ändra så att det blir dv out på nåt sätt? Snälla hjälp nån! /bengan 0 Citera
R.R Studio Postad 5 februari 2006 Postad 5 februari 2006 halloj....:)ja e inte säker med din kamera modell men jag tror att felet ligger i datorn, det brukara vara så på de flesta video kamerorna att du kopplar in firewire och...Ja that's it....:).....vilket program kör du med?? 0 Citera
Rogge Postad 5 februari 2006 Postad 5 februari 2006 Sätt kameran i VCR-läge istället för REC. 0 Citera
R.R Studio Postad 5 februari 2006 Postad 5 februari 2006 Rogge: ...men singnalen borde ändå synnas i datorn oberoende om du e i Play eller Rec mode....;) 0 Citera
Norbert Postad 5 februari 2006 Postad 5 februari 2006 Jag har samma problem. Datorn hittar kameran men jag får sällan se någon bild, varken när jag klickar på kameran i utforskaren eller när jag försöker spela in i något redigeringsprogram. Ibland fungerar det och ibland inte. 0 Citera
KDA Postad 5 februari 2006 Postad 5 februari 2006 Jag kan inte hjälpa till, men har själv en XL2a och där är det bara koppla in i firewire uttaget och köra. Det är ingen stor skillnad på dessa kameror så det borde fungera på samma sätt. borde nog vara datorproblem! Lycka till!! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.