Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har ett problem när det gäller överföringean av film från en canon xl1:a till min dator. Jag har kopplat in firewiren men datorn märker inget. På displayen i kamerar blinkar det dv in vilket jag inte förstår. Kanske man kan ändra så att det blir dv out på nåt sätt?

Snälla hjälp nån!

/bengan

Postad

halloj....:)ja e inte säker med din kamera modell men jag tror att felet ligger i datorn, det brukara vara så på de flesta video kamerorna att du kopplar in firewire och...Ja that's it....:).....vilket program kör du med??

Postad

Jag har samma problem. Datorn hittar kameran men jag får sällan se någon bild, varken när jag klickar på kameran i utforskaren eller när jag försöker spela in i något redigeringsprogram.

Ibland fungerar det och ibland inte.

Postad

Jag kan inte hjälpa till, men har själv en XL2a och där är det bara koppla in i firewire uttaget och köra. Det är ingen stor skillnad på dessa kameror så det borde fungera på samma sätt. borde nog vara datorproblem!

Lycka till!!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...