filmkotten Postad 1 februari 2006 Postad 1 februari 2006 Hej! I en del reklamfilmer kan man se en produkt som vrids sakta ca 50 grader. Filmas detta eller är det fotograferat och sammansatt (morphat). Berätta gärna hur det går till. Tacksam för alla svar 0 Citera
Lasse_laser Postad 1 februari 2006 Postad 1 februari 2006 Det är säkert olika. Men jag kan tänka mig att dom flesta produkter (t.ex mobiltelefoner etc) är helt gjorda i 3d. Samtidigt ser jag inte felet i att filma produkten heller. Men när du frågar om det är morphat är jag tveksam till om jag vet vilken reklamfilm du syftar på. 0 Citera
filmkotten Postad 1 februari 2006 Författare Postad 1 februari 2006 Du har nog rätt, det är nog 3d som jag syftar på och inte morphning. Vet du något 3d program som detta skulle funka på som inte är allt för kostsamt? 0 Citera
Stefan_holst Postad 1 februari 2006 Postad 1 februari 2006 [citat=filmkotten]Du har nog rätt, det är nog 3d som jag syftar på och inte morphning. Vet du något 3d program som detta skulle funka på som inte är allt för kostsamt?[/citat] Blender är gratis men till viss del begränsat, klarar nog det som du vill åstakomma i alla fall, 3ds max är gratis i 30 dagar, Maya 7.0 PLE är gratis men med vattenstämpel. Det finns fler program med liknande begränsningar. 3d modellprogram är dyra! Har du en modell, som är shadead, av din produkt så kan du säkert få till den lilla vridningen och lärt dig rendera i 3ds max innan provtiden gått ut. Skall du bygga modell från grunden så krävs det mycket tid. 0 Citera
filmkotten Postad 1 februari 2006 Författare Postad 1 februari 2006 [citat=Stefan_holst][citat=filmkotten]Du har nog rätt, det är nog 3d som jag syftar på och inte morphning. Vet du något 3d program som detta skulle funka på som inte är allt för kostsamt?[/citat] Blender är gratis men till viss del begränsat, klarar nog det som du vill åstakomma i alla fall, 3ds max är gratis i 30 dagar, Maya 7.0 PLE är gratis men med vattenstämpel. Det finns fler program med liknande begränsningar. 3d modellprogram är dyra! Har du en modell, som är shadead, av din produkt så kan du säkert få till den lilla vridningen och lärt dig rendera i 3ds max innan provtiden gått ut. Skall du bygga modell från grunden så krävs det mycket tid.[/citat] Tack, det ända jag vill är att få objektet/produkten att vrida sig lite grann. Kan man göra det i blender så räcker det. Tack för hjälpen 0 Citera
filmkotten Postad 2 februari 2006 Författare Postad 2 februari 2006 Testade blender men det verkar som om att det tar tid att sätta sig in i det. Nä, det får bli fuskvarianten i After Effect. Tack ändå! 0 Citera
Mannemoviemaker Postad 1 mars 2006 Postad 1 mars 2006 [citat=Stefan_holst][citat=filmkotten]Du har nog rätt, det är nog 3d som jag syftar på och inte morphning. Vet du något 3d program som detta skulle funka på som inte är allt för kostsamt?[/citat] Blender är gratis men till viss del begränsat, klarar nog det som du vill åstakomma i alla fall, 3ds max är gratis i 30 dagar, Maya 7.0 PLE är gratis men med vattenstämpel. Det finns fler program med liknande begränsningar. 3d modellprogram är dyra! Har du en modell, som är shadead, av din produkt så kan du säkert få till den lilla vridningen och lärt dig rendera i 3ds max innan provtiden gått ut. Skall du bygga modell från grunden så krävs det mycket tid.[/citat] ursäkta men va e vatten stämpel? 0 Citera
McWolfe Postad 1 mars 2006 Postad 1 mars 2006 [citat=Mannemoviemaker] ursäkta men va e vatten stämpel?[/citat] En genomskinlig "bild" som läggs över scenen man gjort. Används ibland i prova-på-varianter av kommersiella program för att förhindra att de används kommersiellt. McWolfe 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.