The-o Postad 29 januari 2006 Postad 29 januari 2006 Hej! Första gången jag skriver här men jag går rakt på sak. Jo det är så här att vi har precis skrivt klart ett manus, men vi har ett problem, en flygkrash. Men igentligen räcker det bara med ett flygplan som gungar lite fram och tillbaka hehe. allt får bli svart när det händer. Men Kan man göra detta i nått 3d program? Eller finns nått färdigt på internet? Tacksam för svar :) / Theodor turtle productions 0 Citera
00Bengtsson Postad 29 januari 2006 Postad 29 januari 2006 Det jag tror är lättast är att bygga en modell av flygplanet. (Om du inte vill bygga själv, finns det säkert att köpa) Planet filmar du framför en bluescreen, och sen är det bara att fixa resten i datorn med hjälp av ett 3d-program. "When you need something really big, you acctually made it really small" 0 Citera
The-o Postad 29 januari 2006 Författare Postad 29 januari 2006 Jaaa.... Smart! Glömmde bort att brosan fick ett modell plan i julklapp :) Thx för tipset! 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 29 januari 2006 Postad 29 januari 2006 [citat=00Bengtsson]Det jag tror är lättast är att bygga en modell av flygplanet. (Om du inte vill bygga själv, finns det säkert att köpa) Planet filmar du framför en bluescreen, och sen är det bara att fixa resten i datorn med hjälp av ett 3d-program. "When you need something really big, you acctually made it really small"[/citat] hur menade du att 3d-programet skulle användas? 0 Citera
Anhool Postad 30 januari 2006 Postad 30 januari 2006 Jag skulle gissa på att han egentligen menar ett compositingprogram :) 0 Citera
The-o Postad 30 januari 2006 Författare Postad 30 januari 2006 Kan du tipsa mig om något compositingprogram? :) 0 Citera
Dakine Postad 30 januari 2006 Postad 30 januari 2006 After Effects är det mest använda compositingprogrammet på amatörnivå. relativt lätt att lära sig också. 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 1 februari 2006 Postad 1 februari 2006 [citat=Anhool]Jag skulle gissa på att han egentligen menar ett compositingprogram :)[/citat] jag skulle gissa på att du har helt rätt :) 0 Citera
R.R Studio Postad 2 februari 2006 Postad 2 februari 2006 presonligen så skulle jag sköta allting i 3d program....kanske tar d lite onödigt med tid men resultaten är super!....:D... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.