Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej! Ja skulle villja göra så att en person förvandlas från djur till människa.

Detta kan man se i Harry potter 1-3-4 (?), & Sofies värld.

Hur ska man göra detta på mest trovärdiga sett? Obs! Jag har Ae, och Premier.

Tack på förhand

//Manne

Postad

Gå in under fliken "Animagus" bredvid "Effect Controls" och välj sedan djur. Sen är det bara att rendera. Exakt så gjorde Harry Potter. ;)

Skämt åsido: För att effekten över huvud taget ska se bra ut bör du nog fokusera dig på vad som händer framför kameran. Själva morfandet är ett mindre problem.

Postad

Tror Munthe skojar. Att vara en "animangus" är att vara någon som kan skifta kroppsform till ett specifikt djur, vilket händer i Harry Potter universumet. :P

Postad

Nu har jag verkligen inte närstuderat Harry Potter (har bara sett den senste filmen i serien) men jag förutsätter att effekten ni pratar om inte bara handlar om en vanlig enkel videomorph. Då skulle det ju se ut som ett inslag i Sverige Runt och inte en effektfilm från Hollywood.

Kamerans placering, ljussättningen, stadier av makeup, motion capture...det finns massor av tekniker man använder för att få den där typen av effekter att se bra ut och de flesta sker framför kameran. Att sedan montera ihop de olika bildelementen är ett mindre problem.

Postad

[citat=Mr.Man]http://forums.creativecow.net/cgi-bin/new_page_wrapper.cgi?forumid=2&page=http://www.creativecow.net/articles/zwar_chris/morph/index.html[/citat]

Detta var en väldigt bra Tutorial för hur man morphar. Jag har följt tutorialen men fastnat på ett ställe. Jag förstår inte hur man ska göra i det momentet där de två olika maskerna ges olika färger och de första correspondence points läggs in.

"In order to add correspondence points, we need to select the Reshape filter in the effects window. Even though the filter is turned off, selecting it will allow us to adjust it."

Förstår inte det momentet. "Maskfyrkanterna" får ja heller inte bort, så att det ända av maskningen som syns är en fin linje, som i tutorialen.

jag använder AE 6.5 förresten. Help plz =)

Edit: Har fått rätt på allt nu =)

Postad

Jag antar att reshape ska vara selectad. (Även om den är på eller inte.) Då kan man lägga till punkterna. Om reshape inte är selectad så ändrar man masken istället för punkterna.

Postad

Okej. jag fick inte alls rätt på allt igår =P

När det står att man ska rendera de två filmerna (ena på Jock o andra på fåret) så blir nåt galet. Ska man ta pre.render lr make movie av de olika klippen? oavsett vilket ja väljer, så blir filmerna helt konstiga efteråt. När man spelar upp dem visas bara vissa delar, allt anant är grått.

Postad

de kan vara att du dubbel klickat på klippet. Då visar bara just de. Kolla på flikarna över uppspelnings rutan och ta stäng ner fliken om det är så... :)

Förestne, om man ska göras till något mindre djur tex. marsvin. Huur gör man då+

Postad

Jag tror ingen här har det "rätta" svaret på hur man gör någon från människa till marsvin. Det är upp till var och en. Man måste vara kreativ och tänka riktigt mycket själv. Du kanske inte måste visa just själva förvandlingen i bild, utan lösa det på annat sätt. Men om du jämför med klippet från Harry Potter så måste du tänka på att det är ett enormt arbete bakom, med proffs som jobbar med en mycket hög budget. Du kommer nog på nån bra lösning!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...