Jump to content

Vilket program justerade sagan om ring...king kong färgen, och ljuset?

Recommended Posts

Posted

da Vinci 2K Plus

Pandora Pogle

Digital Vision Valhalla

Discreet Lustre

Munthe, det behöver ju inte vara just 35mm 4k upplösning, 2k funkar ju fint eller 16mm material om man vill, du kan säkert färgsätta på annat material också, typ video eller 8mm.

Men man ska förstå att den här typen av utrustning inte är för hemmabruk, det är hårdvarulösningar. Jag menar att det kostar mycket, när man går in och färg/ljus sätter film efteråt på det här viset. Man sitter med en operatör som hjälper dig med den "looken" du vill ha fram. da Vinci 2K är den populäraste av dom alla, vad jag förstår.

//john e

• 4 weeks later...
Posted

[citat=Kapten Buse]Discreet Lustre tänker du nog på, användes iaf till King Kong...

http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?id=5562789&siteID=123112[/citat]

Iof står det inte på deras hemsida att dom gjorde just sagan om ringen (dom hade en lista) även ifall det kanske inte e så relevant, men ja e rätt nyfiken på i vilket program de gjorde gradingen och de eftersom de verkar ha lagt ner rätt mkt tid på det enligt extramaterialet på dvd:n.

Posted

[citat=filmpro][citat=Kapten Buse]Discreet Lustre tänker du nog på, användes iaf till King Kong...

http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?id=5562789&siteID=123112[/citat]

Iof står det inte på deras hemsida att dom gjorde just sagan om ringen (dom hade en lista) även ifall det kanske inte e så relevant, men ja e rätt nyfiken på i vilket program de gjorde gradingen och de eftersom de verkar ha lagt ner rätt mkt tid på det enligt extramaterialet på dvd:n.[/citat]

Jag letade upp vilket program det var för några år sedan genom att kolla på "Digital Grading" på DvD:n till första sagan om ringen filmen.

Posted

har för mig att dom sa det. Aja. Jag kunde iallafall utan några problem ta reda på vilket det var genom att titta på det. så antingen så filmar dom data skärmen så att man ser det eller så sa dom det.