Cjwk Postad 30 december 2005 Postad 30 december 2005 Ska skaffa en vägg-tv men vet inte ifall jag ska skaffa en LCD eller Plasma tv.. jag säger inget jag redan vet utan låter er andra säga vad ni själva tycker (så påverkar jag ingen).. Tacksam för tips, MVH Jake 0 Citera
Pace Postad 30 december 2005 Postad 30 december 2005 Jag har faktiskt själv samma undring och har genomsökt nätet efter för- och nackdelar. Här är några intressanta artiklar du kan läsa: LCD eller plasma, vad skall man välja? på Toms Hardware Guide.Plasma eller flytkristall ur tidningen Ljud & bild.Plasma eller projektor? Eller kanske LCD? på Prylportalen.Plasma eller LCD på dvdforum.nu. Jag hade köpt en plasmaskärm för länge sedan, om det inte var för att bilderna kan "bränna in". Fast jag vet inte hur stort problemet är i praktiken. 0 Citera
Christian van Caine Postad 30 december 2005 Postad 30 december 2005 vad jag verkligen gilla med plasmaskärmar är den jämna ljusstyrkan! Iom att varje pixel gas ger ifrån sig sitt eget ljus så är det aldrig risk för skum belysning :-) I övrigt så vet jag inte möe om deras respektive för & nackdelar. Så dom har risk att bränna fast ungefär som bildrör eller? 0 Citera
Christian van Caine Postad 30 december 2005 Postad 30 december 2005 Kan säga att min gamla Atari-monitor, som tjänat mig troget i långt över 10 år (& fortfarande är i drift!) med i stort sett enbart Cubase 2.01 under hela tiden, ser bra kul ut vid det här laget :-) Nu är den dock lycklig för den har fått variation! Nu sitter den & nöter på Cubase 3 istället :-) 0 Citera
Cjwk Postad 30 december 2005 Författare Postad 30 december 2005 Det blev denna: http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/product.jsp?language=sv&country=SE&catalogType=CONSUMER&productId=32PF9966_10_SE_CONSUMER En 32" LCD-tv... jag vill ha LCD för att det blir en mycket bättre bild enligt mig (såg denna men många andra(både plasma och LCD) "live" och ingen annan var i närheten... Tipsar starkt om denna... ruggigt många kul finesser som passar killar :D (varför inte lampar bakom som byter färg efter bilden och ger en mjukare filmupplevelse (går såkart att stänga av)) Tror också LCD passar bättre när man kopplar dom till datorerna ta en titt :) MVH Jake 0 Citera
Anhool Postad 4 januari 2006 Postad 4 januari 2006 [citat=Pace] Jag hade köpt en plasmaskärm för länge sedan, om det inte var för att bilderna kan "bränna in". Fast jag vet inte hur stort problemet är i praktiken.[/citat] Vi har en 42"plasma och jag vet inte om jag inbillar mig men jag tycker att det känns som att den undre delen av bilden, där informationen kommer upp när man byter kanal och så, sitter fast. Det ser ut som på gamla tvapparater utan digitaltv när mottagningen var dålig, bilden blir nästan dubbel. 0 Citera
ash Postad 4 januari 2006 Postad 4 januari 2006 LCD eller plasma och en projektor ska man ha 0 Citera
pld Postad 4 januari 2006 Postad 4 januari 2006 Jag funderar själv på att köpa en plasma eller LCD tv att använda till datorn när man redigerar men ska man köpa en tv som är HDready som det står i affärerna att dem är?Eller ska man vänta tills HD har blivit större? /Jesper 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.