Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej! Jag ska köpa mig en egen kamera nu för att kunna göra lite film.

På On Off säljer dom CANON MV800 för 3 490:-.

http://www.onoff.com/online/onoff/grundinfo.nsf/lookupvActiveProd/34326?Opendocument&doc=fotofotovideokameror

Har "riktigt" 16:9 oxå.

Låter som ett bra pris enligt mig!

Men jag hittar inte så mycket reviews på nätet tyvärr. Nån som har den eller ett bättre förslag för runt samma pengar?

Posted

Lite synd att det är auto-fokus. såna brukar ha en tendens att ligga och "pumpa" bilden. har dock för mig att det finns en funktion som kan stoppa det i den där modellen.

Posted

hade föregångaren mv700 eller nått liknande. och var mycket nöjd med den. fanns inställningar för fokus, slutartider, vitbalans och en massa inprogramerade scheman för snö/löjusa förhållanden, nightmode, och en hel del annat. den är lätt och smidig att använda.

för den prisklassen är det inte dåligt med saker man får.

Posted

självklart går det att stänga av autofokus, vilket enligt mig är det jobbigaste som finns... lättare att fixa fokusen själv :) annars ser det ut som om en 10åring spelat in svenssons bröllop på deras nya kamera

Posted

beror väl lite på vad man filmar för nått. men dagens autofokus tycker jag fungerar mycket bra för det mesta. det är bara när man söker skärpedjup eller vill filma nått som kameran inte fattar som man kan behöva manuell fokus. och det är inte allt för ofta.