kdahl Posted December 29, 2005 Posted December 29, 2005 Hej! Jag ska köpa mig en egen kamera nu för att kunna göra lite film. På On Off säljer dom CANON MV800 för 3 490:-. http://www.onoff.com/online/onoff/grundinfo.nsf/lookupvActiveProd/34326?Opendocument&doc=fotofotovideokameror Har "riktigt" 16:9 oxå. Låter som ett bra pris enligt mig! Men jag hittar inte så mycket reviews på nätet tyvärr. Nån som har den eller ett bättre förslag för runt samma pengar? 0 Quote
Stalin Posted December 30, 2005 Posted December 30, 2005 Lite synd att det är auto-fokus. såna brukar ha en tendens att ligga och "pumpa" bilden. har dock för mig att det finns en funktion som kan stoppa det i den där modellen. 0 Quote
tomgrejs Posted January 1, 2006 Posted January 1, 2006 hade föregångaren mv700 eller nått liknande. och var mycket nöjd med den. fanns inställningar för fokus, slutartider, vitbalans och en massa inprogramerade scheman för snö/löjusa förhållanden, nightmode, och en hel del annat. den är lätt och smidig att använda. för den prisklassen är det inte dåligt med saker man får. 0 Quote
Cjwk Posted January 1, 2006 Posted January 1, 2006 självklart går det att stänga av autofokus, vilket enligt mig är det jobbigaste som finns... lättare att fixa fokusen själv :) annars ser det ut som om en 10åring spelat in svenssons bröllop på deras nya kamera 0 Quote
tomgrejs Posted January 1, 2006 Posted January 1, 2006 beror väl lite på vad man filmar för nått. men dagens autofokus tycker jag fungerar mycket bra för det mesta. det är bara när man söker skärpedjup eller vill filma nått som kameran inte fattar som man kan behöva manuell fokus. och det är inte allt för ofta. 0 Quote
kdahl Posted January 1, 2006 Author Posted January 1, 2006 Vet inte om jag gjorde rätt... Men jag köpte en Panasonic NV-GS75 för 4.490:- http://www.panasonic.se/servlet/PB/menu/1114316_l15/index.html Fick bra betyg på camcorderinfo.com, dom gossarna verkar veta en hel del. Vad tror ni ? Har 30 dagars bytesrätt så... 0 Quote
ibbe_san Posted January 8, 2006 Posted January 8, 2006 Den kameran fick "Bäst i test" i pctidningens kamera-test!! Så det kan väl kallas bra köp. 0 Quote
jacobsteel Posted January 9, 2006 Posted January 9, 2006 Jag har använt NV-GS75 till grejer som ska visas, fina färger, inte världens bästa upplösning, men vatusan. Bra pris. 0 Quote
Recommended Posts