DJ-Night Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 Håller på att redigera ihop en polares 80-tals B-skräckrulle, och jag undrar om det är nån som vet hur man kan få en sån där typisk "80-tals-dålig-VHS-kvalité" på det hela? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norbert Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 En idé vore väl att spela över allt material på just VHS innan du tar in det i datorn. Om du har dv-in på kameran kan du ju spela tillbaks det på minidv från VHS för att sedan ta in i datorn. Annars finns det ju videofångarkort du kan stoppa i datorn och på så vis ta in det från VHS direkt. Det borde ge mer VHS-kvalitet. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wääuu Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 låna en gammal VHS kamera, min brossas polare hyrde en 80 tals kamera från SVT av den anledningen en gång har jag för mig 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 Jag håller med dom tidigare med tillägget att ju sämre kvalitet du vill ha, desto fler gånger kan du sen kopiera kassetten du spelat in till ny kassett & sen kopiera vidare den till en ny & så vidare... Redan på 3:e/4:e generationen så börjar det se fan ut, vilket kan vara väldigt effektfullt :-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomgrejs Posted February 4, 2006 Share Posted February 4, 2006 ska också filma 80 tals look. med en xm2a, så jag undrar om det är något speciellt man ska tänka på? eftersom jag inte var med på den tiden (80talet) så är jag inte så insatt.. men körde man med mycket skärpedjup och låga slutartider eller? och någon som vet vad man kan göra för att få mer 80 tals kännsla sen när man lägger på effekter? typ, dra ner kontrasten och öka färgerna? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
00Bengtsson Posted February 4, 2006 Share Posted February 4, 2006 Du kan nog använda dig av ett redigeringsprogram som innehåller en "80-tals effekt", finns i Vegas 6 bl.a. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asterix Posted February 4, 2006 Share Posted February 4, 2006 hehe, 80-tals effekt. Hur ser den ut? Använde man mycket VHS-kameror professionellt på 80-talet? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts