anders10 Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 Hej igen! Ställde frågan när XL:2 an precis hade kommit ut och fick inte så många svar. Nu när den har funnits ute ett tag och många har köpt den, kanske jag får fler svar..!! Jag gissar att ett flertal "voodoofilmare" använder en sådan..? Till frågan! Läste om kameran att den har ett speciellt "cinelook" läge. Hur ser det ut när man filmar i det läget. Blir det någon filmkänsla på bilderna eller var det bara ett marknadsföringsknep..? Vänligen Anders 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barnholdt Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 Hejsan! I en annan tråd tog jag upp lite podcasts bla. http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewPodcast?id=80616768 välj filmen XL2 Feature Tour (ganska lång) så kommer du se ganska mycket om den kameran. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norbert Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 Vad jag har förståt så har den liknande cine like gamma som DVX100 har, och 24p dessutom. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anders10 Posted December 19, 2005 Author Share Posted December 19, 2005 Hej! Tack för era svar. Det skulle vara roligt om jag kunnat hitta inslaget på den länken som du gav mig Barnholdt, men det gör jag inte. Vad skall jag klicka på för att hitta den där XL2 future tour? Hjälp...!!! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barnholdt Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 [citat=anders10]Hej! Tack för era svar. Det skulle vara roligt om jag kunnat hitta inslaget på den länken som du gav mig Barnholdt, men det gör jag inte. Vad skall jag klicka på för att hitta den där XL2 future tour? Hjälp...!!![/citat] Den länken startar upp Itunes sen kommer du se ett urval på ca. 10 - 15 olika podcasts från den butiken som lagt upp sina filmer på just den Itunessidan. Välj ladda ned på den eller de du vill kika på. Det finns otroligt många gratis videopodcast på Itunes man kan kika på. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ayame Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 såg mini-dokumentären, tyckte den var väldigt bra och gav rätt mycket användbar information. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simsan Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 Den verkar inte finnas på Pricerunner... det var skumt 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barnholdt Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 [citat=Simsan]Den verkar inte finnas på Pricerunner... det var skumt[/citat] Hejsan! Prova denna länken http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/camcorders/222410/prices . 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jorgan Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 Hm, jag vill också se XL2 feature tour, men lyckas inte få igång den. Skärmen kommer upp, men filmen laddas inte. Andra filmsnuttar på samma sida går igång, men inte just den. Någon som vet vad vad som kan vara fel? Jag har Quick Time 7.0.3. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barnholdt Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 [citat=jorgan]Hm, jag vill också se XL2 feature tour, men lyckas inte få igång den. Skärmen kommer upp, men filmen laddas inte. Andra filmsnuttar på samma sida går igång, men inte just den. Någon som vet vad vad som kan vara fel? Jag har Quick Time 7.0.3.[/citat] Om jag kommer ihåg rätt så hade jag problem att se filmen från web-sidan men den gick att ladda ned från deras podcastsida på Itunes. Prova där om du inte redan gjort det. lycka till 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts