Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hallà!

Har en antagligen dum fràga här, angènde super 8; innebär "reversal film", exempelvis kodaks nya 64kt, att man kan, efter att man har framkallt sin kasset och överfört till dator, använda en gàng till som en MiniDV kasset?

Vore ju toppen! Sà mkt billigare än att behöva springa och köpa nya kasseter varje gàng man filmar ngt... :)

Mycket tacksam för svar...

//Yonis

Postad

nej detta går aldrig med film, då det är en kemikalie (eller flera) som är känsliga fför ljus och ändrar struktis då de utsätts för ljus, så när du framkallar filmen så öåter du de ämnen som blivit exponerade reagera på ett sätt och de andra på ett annat...

kort sagt nej

Edit: hahahahahahahaaha jag upptäkte att jag skrivit struktis istället för struktur

hohoh

Postad

Hej!

Jag tror reversal film betyder att man kan spela upp filmen direkt efter frammkallning. Det vill säga att den är gjord för att spelas upp precis som om du köpt en videofilm. Du behöver inte göra något mer.

Det är vad jag tror att det betyder.

Kort sagt kan man väl säga att det betyder spelfilm.

Postad

Tack som fasen för svaren, fast jag är **** besviken pà att det inte fungerar... för det blir alltför dyrt att köpa en massa nya 3 minuters rullar för 250:- hela tiden...

Där gick mina super-8 drömmar upp i rök...

//Yonis

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...