John Postad 21 november 2005 Postad 21 november 2005 Hej alla glada Filmälskare. Tänkte slå ett slag för våran filmserie I Ett Annat Sverige. Filmens första officiella Trailer är klar och ligger direkt på. Jobb trailer (29 sec) Trailer till filmen Jobb, del två i en trilogi, inte så mycket handling, en teaser trailer. Format: Streaming http://www.iettannatsverige.com ! SE TILL ATT HA LJUDVOLYMEN PÅ, TRAILERN BÖRJAR DIREKT ! Titta in och se vad jag tycker är en rejäl teaser på vad som komma skal. Mvh John Fixat/Jävlar fel url .. oppsss/Fixat P.s Kolla gärna in på och surfa runt på våra väldigt snyggt av Orange designade sida. D.s Live Long and Prosper (Ber om ursäkt för att den här posten först hamnade på anonserings delen av forumet) 0 Citera
Mr.Man Postad 22 november 2005 Postad 22 november 2005 Fixa screenshots! Annars blir Pace arg... 0 Citera
John Postad 22 november 2005 Författare Postad 22 november 2005 [citat=sound_front]Bläää...[/citat] Det finns vissa aspekter i komentaren Bläää som jag kan hålla med om, visst kan man tycka att det här är bläää, man kan tycka att fotot suger, man kan tycka att det klyschiga texterna är Vad jag däremot inte tycker är att man kan ge komentaren Bläää utan att specifikt påpeka vad som är bläää. Jag respektera att någon inte tycker om det jag gjort om man säger varför, men ger man bara komentaren Blää så kommer jag att kort skratta åt det och inte lägga någon vikt vid personens yttrande. Så om Soundfront kan förklara sitt uttryckta bläää, så kommer jag också att kunna utvecklas som filmskapare. Jag kan nog också påstå att jag tycker att det i ett kreativt forum borde vara det enda sättet att lära av andra. Jag skulle desutom kunna förstå vad han är för person och om han ingår i den tilltänkta målgruppen för den film som kommer. Vad gällande Screenshots så kommer de läggas upp senare i eftermiddag. Mvh Johan 0 Citera
Apeman90 Postad 22 november 2005 Postad 22 november 2005 Jag fick ingen bild.. Men ljudet jag hörde var bra! Ska kolla på det hemma snart och då ska jag kommentera bättre. 0 Citera
Mr.Man Postad 22 november 2005 Postad 22 november 2005 [citat=sound_front]Bläää...[/citat] Kritik säger oftast mer om den som framför den än om själva filmen. Att säga "bläää" utan förklaring är både omdömeslöst och oseriöst. Vill du tas på allvar bör du nog nyansera dej lite mer.. I ditt fall även tänka på stavningen. 0 Citera
sound_front Postad 22 november 2005 Postad 22 november 2005 Hej skrev ett DJUR långt inlägg med åsikter och ursäkter! men detta gick inte att post, blev ut loggad sen var de ogiltigt m.m. *GRRRR* så jag får skriva om hela skiten! men jag gör detta senare ikväll! för jag ska lämna min skola och åka hem nu! hoppas ni orkar vänta! =) 0 Citera
SuperMek Postad 22 november 2005 Postad 22 november 2005 Hummmmm.... Jag får heller ingen bild, men ljudet går fram bra. Vad göra? 0 Citera
John Postad 22 november 2005 Författare Postad 22 november 2005 Det som kan vara problemet, jag vet inte för jag har inte gjort hemsidan, är att det är flash player som saknas eller nått liknande. Men annars kan ni gå in och ladda ned den i större format (quicktime) från hemsida, finns under ladda ned fliken. 0 Citera
sound_front Postad 23 november 2005 Postad 23 november 2005 Hej! Nytt försök nu då. Omdömeslöst... Nä de håller jag inte med om! Men oseriöst! ja de va det! väldigt! nu har jag fått oförskämt mycket uppmärksamhet riktad mot mig för detta yttrande så då tar jag chansen och skriver vad jag igentligen menade! Trailern fick mig inte att vilja se filmen! Så den funkade inte på mig alls! Mina åsikter är följande: 1. Foto't: ej vad jag skulle kalla vackert, snyggt, bra eller något liknande. Tradiga vinklar. Fantasilöst m.m. 2. Ljudet: Otydligt, ekade MYCKET!!!, det berättade inget eller förde inte "historien" frammåt. 3. Ljuset: PLATT! å så en för tydlig ljus kägla helt plötsligt!... Dåligt ljussatt helt enkelt! 4. Klippningen: den var ej osynlig. Men den var ej synlig på något possetivt sätt heller! synkade inte till musiken. Ingen rytm. 5. Musiken: Fungerade i slutet vid sista textraderna. Annars tyckte jag det var dåligt val av musik! bara pumpade på, man hörde knappt vad skådespelarna sa. Ingen musik jag gillade helt enkelt. 6. Skådespeleriet: Av det lilla man fick se, Tyckte jag att det va: väldigt amatör mässigt. inte trovärdigt och överspelat. 7. Storryn: Av de som var med i trailern så fick inte jag något sammanhang alls! finck ingen idé om vad det kunnde handla om mer än: Arbetslöshet, pistoler, hot & kärleksproblem. Kanske allt en Blockbuster behöver??? hehe. Nä men jag fick inte ut nån historia eller späning av de utvalda klippen som fick mig att tänka vad den filmen skulle kunna handla om eller liknande. 8. location: GRYMT tradiga inspelnings platser ni har valt. känndes tradigt, passade inte karatäerna. förstärkte inte spänningen som inte fanns. 9. Färg korrigering. Har någon sådan ägt rum? kändes blekt å fult. ingen kontrast. Klippen hängde inte ihop färgmässigt. Mer kontrast och en uttänkt färgskala önskar jag mig i julklapp till denna filmen. 10. Grafiken. Hinner inte läsa vissa texter. förstår inte sammanhanget i början. Ni verkar ha en seriös production och instälning till den här filmen! Men hos mig lockade den inte fram något! tyvär! tror ni har mycket att arbeta med, dock! lycka till! Ursäktar om någon tog illa upp när jag "spottade ut karamellen förra gången" nu förklarar jag varför iallafall! 0 Citera
00Bengtsson Postad 23 november 2005 Postad 23 november 2005 smygreklam för Hard Rock Cafe? på en av bilderna 0 Citera
Mikael_hs Postad 23 november 2005 Postad 23 november 2005 Tycker den va bra! Men... Texten kommer och går lite väl fort. Den första bilden vi ser hinner man inte ens uppfatta vad det är. Fick gå tillbaka och titta för att över huvud taget hänga med. Håller inte med om att skådespelet var dåligt, tyckte det var bra. Visst... Inte Marlon Brando men bra med tanke på att ni antagligen inte är miljonärer som kan skaffa vem ni vill. Musiken var ok, men den kunde varit bättre. Bild, text och musik kändes rätt osynkat. Dessutom var bilden aningen "tråkig", men inget som inte lite färgkorrektion m.m. skulle kunna fixa. Verkligen inte någon "dålig" trailer, men den skulle kunna vara bättre... jag blev iaf sugen på att se del två, och det är väl det trailern ska göra =) (visserligen har jag sett del 1, så det kan ju bidra. Tyckte för övrigt den var bra). 0 Citera
John Postad 23 november 2005 Författare Postad 23 november 2005 Att bilden och texten är osynkad med musiken kan jag ta på mig, för det är jag som klippt trailern. Om det är tradiga vinklar eller inte får filmen utvisa. Att någon färgkorigering gjorts på filmen, nej det har det inte än. Kanske var för snabb med att komma ut med en trailer.??? Men rästen som soundfront säger kan jag inte hålla med om. Och för den ynka budget och den dåliga tid vi hafft för att göra det så är jag nöjd, med filmen kanske inte 100 på den första trailen. Tycker inte att Du sound front fick för mycket uppmärksamhet med ditt inlägg.. Ditt senaste kan jag förstå och ta till mig, det första tyder enbart på dålig stil och dåligt omdöme. Så tack för det senaste Inlägget det var hedervärt och lärorikt om jag inte kanske håller med om allt det själv. Vad skulle du säga om du jobbat i ett halvår med något mellan skolan och Jobbet, fått läga ut varenda öre själv. fixat skådisar planerat inspelningar mm.. Skulle du tycka att det var roligt att någon sa Bläää, skulle du respektera den personen bara på det inläggett???? 0 Citera
sound_front Postad 24 november 2005 Postad 24 november 2005 Trailern faller inte mig i smaken! Men som redan nämts och som du nu själv svarar på, är kanske inte (denna) trailer ultimat? text och klipp utmärker sig mest! men storryn kommer inte fram och det är ju endå det viktigaste! resten spelar roll för intrycket, men om detta vore en dogma produktion så skulle jag köppt det... Om man nu blev fångad av en spännande handling. Det var lite väl lågt att fatta mig så kort och oseriöst! *Förlåt* Men om man lägger ut något här (på nätet) får man va öppen för all kretik!!! även om jag ytrade mig dåligt! Jag förstår att du har lagt ner hjärta på detta! och jag vet va det innebär med en sådan produktion och hur mycket energi man lägger på det! Men jag har alldrig lagt ut något på nätet (av den sort), av olika anledingar! Men jag har inte sätt hela filmern, men ändå tycker jag (utan att sätt den) att den förtjänar en bättre trailer! för den va inget vidare tycker jag! Och svar på sista frågan. NEJ jag skulle inte respekterat den pesonern! Men det kräver jag inte att du skall göra! (inget illa menat) men de kräver jag inte! 0 Citera
John Postad 24 november 2005 Författare Postad 24 november 2005 Det förstår jag, Jo det kommer att komma fler trailers, Med bättre synkning och så, nu skulle jag väl säga att det senaste mer var en Teaser, Och dej lockar den ju uppenbarligen inte, men det finns andra osm gillar den och blir intresserade. Klart man ska vara öppen för All kritik, men man måste också få svara på den. 0 Citera
sound_front Postad 24 november 2005 Postad 24 november 2005 [citat=John]Det förstår jag, Jo det kommer att komma fler trailers, Med bättre synkning och så, nu skulle jag väl säga att det senaste mer var en Teaser, Och dej lockar den ju uppenbarligen inte, men det finns andra osm gillar den och blir intresserade. Klart man ska vara öppen för All kritik, men man måste också få svara på den.[/citat] YES! du har helt rätt! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.