m_hogis Posted November 18, 2005 Posted November 18, 2005 Hej hej... Nu har jag köpt "Pinnacle studio 10". Jag är inte sååå hemma på datorer, men tänkte lära mig klippa/redigera lite filmer vi filmar... Har nu installerat prog. men får det inte att fungera !?!? Hmm, vad ska jag göra ??? Hjälp. Så får jag klickar på studio 10 ikonen , så kommer denna rutan upp: http://photo-origin.tickle.com/image/38/8/5/O/38850385O070562926.jpg Vad kan vara fel ??? Vad ska jag göra ??? Hoppas på hjälp snarast. M.V.H. Mattias 0 Quote
arvid Posted November 18, 2005 Posted November 18, 2005 Kolla på Pinnacles hemsida, där ska det finnas minst en uppgradering att hämta hem. Studio 10 har visst en hel del buggar som förhoppningsvis är fixade i en nyare version. Sökte reda på lämplig adress: http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/uk/Products/Consumer+Products/Home+Video/Studio+Family/Studio+Version+10+Support/Download+Area/Drivers+-+Updates/Studio+Media+Suite+10+-+Installation+patch.htm?mode=documents 0 Quote
McKvack Posted November 18, 2005 Posted November 18, 2005 Instämmer med föregående inlägg... Hämta hem 10.1.1 så löser det sig. 0 Quote
Håkan B Posted November 22, 2005 Posted November 22, 2005 Jag har själv uppdaterat till 10.1.1 men jag svär stup i kvarten över buggar och ologiska funktioner. Dock har jag inte haft just det problemet du har vid uppstart, men jag har fått upp rutan under redigering. Funderar starkt på att gå tillbaka till Studio 9 i väntan på ytterligare uppdateringar. 0 Quote
Creator Posted May 3, 2006 Posted May 3, 2006 Samma har hänt mig, den där rutan kommer upp varenda gång. Kommer inte ens in i programmet. Om man ska hämta en uppgradering, kostar det pengar eller? 0 Quote
jakethesnake Posted May 3, 2006 Posted May 3, 2006 nej, självklar inte. Mitt sudio funkade inte vid installation. Men har jag version 10.5 och det funkar strålande 0 Quote
frax Posted May 3, 2006 Posted May 3, 2006 BIG Cohonas... Studio 9 är det som funkat bäst för mig änsålänge, iaf i den kategori på redigeringsprogram..! annars så rockar "premiere" 0 Quote
teo Posted May 6, 2006 Posted May 6, 2006 skippa pinnalce, det är en programserie som enbart varit fullt med buggar. vill ni hobbyredigera föreslår jag att ni slänger ett öga på vegas. 0 Quote
Per Lind Posted May 8, 2006 Posted May 8, 2006 Eller tittar seriöst på Magix Vide deLuxe: http://site.magix.net/scandinavian/home/video/movie-edit-pro-10/ Otroligt mycket för pengarna. Stabilt. Man får med alla effekter från början utan att behöva betala massor extra. Ytterst lätt-klippt. Dra filmen till tidslinan. CTRL+T och klippet är gjort på rutan när. Enkelt att få fina övergångar. Rulltexter med valbar kantlinje/skugga. Bluescreen/Greenscreen/Valbar-screen. Bild-i-bild med enkel tillverkning av "24"-effekten. Slow/Fastmotion som funkar. Enkelt att glöra DVD-menyer och bränna. Enda felet är att programmet är för billigt för att tas seriöst. -Per 0 Quote
ibbe_san Posted May 11, 2006 Posted May 11, 2006 KILLAR KÖP MAGIX! Den är verkligen värd att titta på. Har använt Magix i ett år snart och hittar hela tiden nya funktioner. 0 Quote
Recommended Posts