Gå till innehåll

Domedagen trailer


Ekeberg

Recommended Posts

[citat=Ekeberg]http://www.sprocket.se/media.php?id=1044

 

Domedagen är vårat största projekt hittills. Den är någon form av parodi på en amerikansk överdriven Alien-movie. Hela filmen är inte klar än men sätt dig till rätta och checka trailern! Enjoy![/citat]

 

Brukar inte Amerikanarna vara hjæltarna i sånna filmer? næ bara dåligt juh!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tuff trailer... riktigt eh, hollywoodsk. lite Lilla jönsonligan-stuket.

 

Bland det enda som jag inte gillade var starwarsblastrarna i slutet. och den pålagda explosionen, men det är väl för att jag blir mer och mer anti-cg och är allmänt döless på starwars efter det att lucas körde sönder franchisen...

 

En annan sak att förbättra är väl ljussättningen och/eller colorcorrection, det är lite för mycket hemvideolook.

 

Men för en trailer så har ni väl satt dit det mesta, kvick och tuff... men jag kunde inte höra vad killen i svart rock sade. det kanske inte var meningen?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=jmalmsten]Tuff trailer... riktigt eh, hollywoodsk. lite Lilla jönsonligan-stuket.

 

Bland det enda som jag inte gillade var starwarsblastrarna i slutet. och den pålagda explosionen, men det är väl för att jag blir mer och mer anti-cg och är allmänt döless på starwars efter det att lucas körde sönder franchisen...

 

En annan sak att förbättra är väl ljussättningen och/eller colorcorrection, det är lite för mycket hemvideolook.

 

Men för en trailer så har ni väl satt dit det mesta, kvick och tuff... men jag kunde inte höra vad killen i svart rock sade. det kanske inte var meningen?[/citat]

Tack för kritiken!

Jo det är meningen att man ska höra, men ingen ville skrika då vi filmade dom där scenerna i en kyrka! Men om du vill veta säger han:

-Välkomna!

-Nåå, vad är erat buskap!?

 

^^

Länk till kommentar
Share on other sites

Trailern är bra klippt och effekterna ligger där dom ska! Men det är vissa saker som kan förbättras, tex Storlek på text, ljussättning och bildkomposition. Jag gillar att texten kommer emot betraktaren! Men storleken på texten är lite för stor, helbilderna var ok, men när det blev närbilder fanns det lite för mycket luft ovanför bilderna. För övrigt har du gjort ett bra jobb och jag har definitivt sett värre Trailers! Lycka till! / Rickard

Länk till kommentar
Share on other sites

Tja. Helt ok på effektnivå, framför allt den där en av karaktärerna springer efter en annan. Men som vanligt, SKRIV ETT MANUS och var inte såååå oseriösa som ni är. Det är helt ok att vara utflippat, galet och från en annan planet, men stå inte bara framför kameran och lek mongo utan gör något som har en poäng.

Länk till kommentar
Share on other sites

okej effekter men vad vill du veta? tycker ni gör och har gjort värdelösa och oseriösa grejer hitills och detta är inte mkt bättre. SKRIV ETT MANUS!!!!!!!!!!!!! panda har rätt....det är INTE roligt med handikappade utan att motivera det osv. osv. osv.

Länk till kommentar
Share on other sites

Grejen att ja dissar era grejer lite är inte för att de är meningslösa, utan för att de faktiskt har potential. Att fixa ett tiotal skådisar i likadana tröjor i en skog osv tyder på att ni har lagt ner tid på projektet. Och en del av effekterna är snygga. Men när ni sen ställer fram två av er framför kameran och knackar på en dörr/ett huvud i helan och halvan stil känns det väldigt devalverat. Ifall ni vill hålla er på en sådan nivå antar jag att det är ok med det ni producerar, men samtidigt blir jag riktigt lack för ni kan ju faktiskt göra riktigt bra grejer om ni bara försöker! gör tre blajfilmer, men ta sen och prova göra något mera seriöst. Har ni problem med manus så sök igenom forumet här och använd ett av de som är upplagda. Vill ni ha ett skräddarsytt skriver jag gärna ett efter direktiv. Men prova på att göra något mera, i brist på bättre ord, artistiskt, än det ni gjort hitills.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Pandan] Har ni problem med manus så sök igenom forumet här och använd ett av de som är upplagda. [/citat]

 

Menar du ett av de manus som du har lagt upp? Man kan ju inte bara gå in och välja ett manus och sedan filma det :S Jag kanske missförstod dig men det lät lite konstigt :/

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej, mena inte nödvändigtvis ett av mina, men har svårt att tro att någon skulle neka er att använda ett av de upplagda manusen såvida ni frågar och sedan ger dem skrivcredit.

 

Alla mina är iaf up for grabs under 3 villkor, 1. jag får mitt namn som manusförfattare 2. ifall något ska ändras vill jag först ändra det efter direktiv, sedan får skaparna ändra efter hur de vill ha det 3. jag äger fortfarande manuset vilket gör att ja i framtiden får filmatisera det även om någon annan redan gjort det.

 

inte mycket att rätta sig efter med andra ord. Plocka på! Det forumet är till för.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...