Jump to content

Recommended Posts

Posted

Detta är för ni som gillade filmen och vill ha mer.

Köp inte DVD:n som kommer nu i Nov för R R. ska göra en DVD där 2 av historierna är längre och så kan man titta på en del utan att behöva se dom andra.

Posted

[citat=Eiik]Detta är för ni som gillade filmen och vill ha mer.

Köp inte DVD:n som kommer nu i Nov för R R. ska göra en DVD där 2 av historierna är längre och så kan man titta på en del utan att behöva se dom andra.[/citat]

Den ska tydligen släppas den 21:a Dec, så håll i slantarna...

Posted

[citat=trancedanne]har redan haft dvdn i ca 3 veckor :P[/citat]

Öhh, singeldisc utgåvan har varit till salu på import ganska länge. Men som sagt, kanske bättre att vänta på omklippta och förlängda som släpps på import i början av Dec och i Sverige i slutet av Dec...

Posted

[citat=trancedanne]Det enda jag kan klaga på i sin city var den gula karaktären vid slutet, det seriösa försvann lite där, gillade det inte alls.. Känndes bara fånigt[/citat]

Ehum, det är ju från en serietidning så det är kanske inte så konstigt om det är overkligt (om det var att det var overkligt du menade) :) Jag tycker i alla fall att det var bra :)

Posted

[citat=art]Det kommer en Sin Cyty 2 och 3, men det visste ni säkert redan.

Ska bli intressant iaf.[/citat]

japp, det vet man. Det verkar som en historia är vald av 3:

One will be about Nancy avenging Hartigan's death by killing remaining members of the Roark family. Miller says this will show "a whole new side of Nancy." This story has been confirmed as one of the main stories for the planned movie Sin City 2. There will also be a prequel story for Sin City 2 and on top of that 3rd story which we dont know about.

Posted

[citat=Clown][citat=trancedanne]Det enda jag kan klaga på i sin city var den gula karaktären vid slutet, det seriösa försvann lite där, gillade det inte alls.. Känndes bara fånigt[/citat]

Ehum, det är ju från en serietidning så det är kanske inte så konstigt om det är overkligt (om det var att det var overkligt du menade) :) Jag tycker i alla fall att det var bra :)[/citat]

jo det vet jag men i alla fall, han var så jävla ful :P och overkligt menade jag inte utan han passade inte in helt enkelt ;)

Posted

[citat=trancedanne][citat=Clown][citat=trancedanne]Det enda jag kan klaga på i sin city var den gula karaktären vid slutet, det seriösa försvann lite där, gillade det inte alls.. Känndes bara fånigt[/citat]

Ehum, det är ju från en serietidning så det är kanske inte så konstigt om det är overkligt (om det var att det var overkligt du menade) :) Jag tycker i alla fall att det var bra :)[/citat]

jo det vet jag men i alla fall, han var så jävla ful :P och overkligt menade jag inte utan han passade inte in helt enkelt ;)[/citat]

om du har läst sätt serien Sin City så vet du att han passar in.. då menar jag inte att han är med i den utan hur serien är i fullo... Men alla kan ju inte gillar hur den är uppbyggd

Posted

[citat=trancedanne]ärligt hade jag aldrig hört talas om sin city innan filmen gjordes[/citat]

okej, då kan jag förstå dig. Det är kanske inte många som har läst något av Frank Miller. Men kolla upp han så ser du hur bra hans verk är... den nya batman är byggd på hans verk om du nu inte vet det.

Posted

Frank Miller har gjort två batman album.. en batman begins som nya filmen bygger på. Fast inte precis slaviskt tror jag.. Och så har han gjort en när batman är gammal.. Frank Millers batman är lite mer vuxen och rå. Typ samma stuk som sin city..

Posted

[citat=louis cyphre]Frank Miller har gjort två batman album.. en batman begins som nya filmen bygger på. Fast inte precis slaviskt tror jag.. Och så har han gjort en när batman är gammal.. Frank Millers batman är lite mer vuxen och rå. Typ samma stuk som sin city..[/citat]

Exakt... de tittade/valde på hans verk när de skulle bestämma hur hård batman filmen(den nya) skulle vara. De ville att han skulle va med dom när de gjorde den, så att han kunnde ge en bra vinkel på filmen. Men han var då upptagen med Sin City filmen...

En sak till... Frank Miller jobbade först på Marvel sedan med DC... Han har räddat många Marvel och DC hjältar med sin råa stil.