Jump to content

Capten Rico!

Debeia

Recommended Posts

Fortsätt med det du, det är lite roande. Men om du ska trappa upp kvalitén så gör det överlag.

Lägg två strån i kors på storyn, utveckla det lite. Förväxla inte detta med att göra det seriöst, alá x-men.

När det gäller komprimering så kan jag inget, men jag har sett apple:s högupplösta trailers och 50mb där ser strålande ut i jämförelse.

Tjo

Men kanske ska ni jobba lite hårdare på storyn.

Rico III kändes lite som ett skeende. Saker hände, sen hände något mer. Men det handlade inte om något, det fanns inget framåtrörelse i det hela.

Så vad tycker jag ni ska tänka på, för att höja kvalitén där det behövs nu...

Att skriva som en rolig historia...

Den lägger upp för en poäng och den levererar en poäng. Ibland brist på poäng ifall det är tekniska studenter inblandade.

Så skriv en historia som har en poäng. Sen ska varje scen lägga upp för poängen. Och om scenen inte bidrar till att poängen ska bli så bra som möjligt så ska det bort.

Så alla scener ska vara sammanlänkade och ha en mening tillsammans.

Och även om något är skitcoolt, men inte har något med saken och göra så ska det bort. Det är det som är "Kill your darlings", (men för all del spar det till något där det passar bättre).

• 3 months later...
  • 3 weeks later...