Debeia Posted October 16, 2005 Share Posted October 16, 2005 Detta var de två första filmern som jag gjorde. Tänkte höra med er om detta koncept är något att fortsätta med, då lite mer seriöst =) Jag är tacksam för all kritik! Ursäkta den dåliga kvaliten Capten Rico I Capten Rico II Nu lägger jag även upp Capten Rico III, med mycket bättre kvalité Capten Rico III 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stålis Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Helt skön humor! Snyggt filmat men bara en invändning... Waterloo i första filmen, ta bort! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonkanon Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Fortsätt med det du, det är lite roande. Men om du ska trappa upp kvalitén så gör det överlag. Lägg två strån i kors på storyn, utveckla det lite. Förväxla inte detta med att göra det seriöst, alá x-men. När det gäller komprimering så kan jag inget, men jag har sett apple:s högupplösta trailers och 50mb där ser strålande ut i jämförelse. Tjo 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joe Hill Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 hehe...lite kul kundvagnen syns ju vid ett tillfälle då han flyger in i väggen, i del två, men det har ni förmodligen lagt märke till? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Debeia Posted October 17, 2005 Author Share Posted October 17, 2005 Tack för era kommentarer! Kundvangnen har jag lagt märke till, dock finns det en ännu större bugg i 2:an, se efter om ni kan hitta den! =) Nu lägger jag även upp Capten Rico III, med mycket bättre kvalité Capten Rico III 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trezpasser Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 Så j*vla sköna filmer! precis sån humor som man ska ha när man gör amatörfilm! kan ju bara dra liknelser me våra egna superproduktioner. Bra jobbat! väntar på capt rico 4 med spänning! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonkanon Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 Men kanske ska ni jobba lite hårdare på storyn. Rico III kändes lite som ett skeende. Saker hände, sen hände något mer. Men det handlade inte om något, det fanns inget framåtrörelse i det hela. Så vad tycker jag ni ska tänka på, för att höja kvalitén där det behövs nu... Att skriva som en rolig historia... Den lägger upp för en poäng och den levererar en poäng. Ibland brist på poäng ifall det är tekniska studenter inblandade. Så skriv en historia som har en poäng. Sen ska varje scen lägga upp för poängen. Och om scenen inte bidrar till att poängen ska bli så bra som möjligt så ska det bort. Så alla scener ska vara sammanlänkade och ha en mening tillsammans. Och även om något är skitcoolt, men inte har något med saken och göra så ska det bort. Det är det som är "Kill your darlings", (men för all del spar det till något där det passar bättre). 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Film smurfen Posted February 6, 2006 Share Posted February 6, 2006 He, första filmen skrattade jag igäl mig under fajten. Vilken kuul humor. Dom två sista var pricis lika roliga. Det var den bästa komedin eller vad man kallar den jag har sett. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bola Posted February 7, 2006 Share Posted February 7, 2006 Helskön serie 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paatz Posted February 27, 2006 Share Posted February 27, 2006 jonkanon, tycker du att tekniska studenter är dåliga på att fixa fram bra handlingar? förövrigt tycker jag filmerna va sådär ;Q 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonkanon Posted February 27, 2006 Share Posted February 27, 2006 [citat=paatz]jonkanon, tycker du att tekniska studenter är dåliga på att fixa fram bra handlingar? förövrigt tycker jag filmerna va sådär ;Q[/citat] Generellt, Ja! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts