Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag ska göra en explotion jag provade göra så att den fadeade men då blir det en explotion på en bil som jag bara skulle testa "spränga" men sen blev det mörkare och mörkare sen fortsatte filmen efter att bilen "sprängdes" hur gör jag så att dom är på varan så båda klippen spelas samtidigt....? sorry för dålig förklaring...

Posted

Alla är nybörjare i början. Så börja med att lära dej redigeringens grunder genom att läsa i programmets manual eller hjälpfil. Sen finns mycket tutorials på nätet som man lär sig mycket av att göra. Börja med det innan du ger dej på för tunga grejer där du måste fråga om varje steg du tar.

Sen är det givetvis helt OK att fråga andra, men folk har en tendens att tröttna på svara om det är för basic och nått som är besvarat tusentals gånger tidigare.

Så använd sökfunktionen innan du ställer frågorna så kommer vi alla trivas här.

Lycka till!

Posted

OK! Du kommer inte hitta en tutorial över hur man spränger en fågel men däremot så är teknikerna liknande för olika effekter. om du vill lägga en explosion över ett annat klipp så bör du lära dej hur man använder flera parallella spår samt croma keying och maskning för att ta bort bakgrunden.

kolla sidan http://www.detonationfilms.com/tutorials.htm för tips.

Kör hårt!

Posted

shit like that kan man väll inte göra i Movie Maker haha. Ladda ner/köp något vettigt redigerings program eller effect program. Jag använder mig av After Effetcs 6.5 och Vegas 6. fast jag började ju oxå med Movie Maker först :)

• 2 months later...
Posted

nej. det går sannerligen inte att göra såna "avancerade" effekter i windows movimaker. jag skulle föreslå att du laddar ner try out verision till after effects om du inte vill betala.

• 5 months later...
Posted

Hejsan!

Tyckte också att det kanske var rätt så mycket begränsningar med Movie Maker, men har efter hand lärt mig att göra både det ena och andra. Mycket genom ett forum, på engelska, som bara rör Movie Maker.

• 2 years later...
Posted
Hejsan!

Tyckte också att det kanske var rätt så mycket begränsningar med Movie Maker, men har efter hand lärt mig att göra både det ena och andra. Mycket genom ett forum, på engelska, som bara rör Movie Maker.

Hej, vad heter forumet? Verkar vara nagot for mig...