Lyrael Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Vi hade en 3 veckors kurs i skolan där vi gjorde en liten film, vi utnytjade typ bara 1,5vecka ungefär så den är inte som den kunde vara då vi stressade igenom allt. Vi var en grupp på 5 stycken kan jag tillägga. Hur som helst här kan ni se den. mms://streamserv-2.khn.bth.se/ht03/maeg03/proj3g23stream.wmv Filmen handlar om fyra människor som är spelberoende och får terapi för detta tills en dag då det totalt spårar ur. Filmen kan klassas som Action/Komedi Vad tycker ni :P Jag vet att det bara är en töntig action film med massa effekter men vi är faktiskt äldre än 14år :P Vi gjorde den i en liten kurs i 2an på högskolan BTH. Men vi ville mest testa med 3D objekt i film och sen använda oss av motion tracking och mycket effekter. Vi gör annars seriösa filmer också :p 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krockis Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Svårt att kritisera en film som du väljer att ta avstånd ifrån. Det finns goda ting i den i början men när den övergår till action är den en menlös massa i mina ögon. Snyggt filmat stundtals, välgjorda panoreringar och bra klippt. Bra gjort för att vara en experimientell "lära sig" film. Skulle vilja se era seriösa filmer för att se hur det hela skiljer sig. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anhool Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Jag måste säga att jag gillade den! Det var skönt flyt i den men jag störde mig på den väldigt ostabila kameran. Som Krockis sa så skulle jag gärna vilja se ett mer seriöst projekt av er. För övrigt var det bra att mynningsflammorna inte var stora som majbrasor. Konstigt språk ni talar där nere ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karlssons klister Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Denna film roade mig verkligen. Tycker att effekterna är väldigt grymma fast vissa kan förbättras. Till exempel monstrerna och så tycker jag att mynnings flammorna var lite för små. Men värkligen en bra film. Riktigt bra gjort 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anhool Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Jag tror faktiskt att monstrena skulle se ut så där ut. Det skulle väll kännas som något gammalt spel? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clown Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Jag tycker den va helt okej :) som krockis sa "Skulle vilja se era seriösa filmer för att se hur det hela skiljer sig." 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts