Gå till innehåll

Oviktigt vetande


Stefan_holst

Recommended Posts

Jag tittade i kalendern och såg att jag inte alls var älst med mina snart 40 år.

Jag tror visserligen inte att det finns 106 åringar lika lite som 4 åringar på forumet.

Men det finns en hel del 40 och upp som är intresserade av de frågor som finns i detta forum.

Det som slog mig är att ju äldre man är ju mer fantasilöst namn har man valt i forumet, som jag t.ex.

Undrar om äldre är mer för Super8 än DV eller spelar ålder ingen roll för intresse?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag är yngre, träder in i 30-års åldern om några dagar.

 

Men jag är pro-film. Är manusförfattare, men vill göra en kortfilm. Som det ser ut i mitt huvud nu så vill jag göra den på 8mm med allt ljud pålagt i postproduktion.

 

Vill ha positiv filmbas och sen x-reversa den i framkallningen, inbillar mig att det ger mig vad jag vill ha visuellt. Gotland är det ställe där jag tror att jag vill spela in pga dess landskap. Men jag skaffar en fotograf som får hålla reda på allt sånt i händelse av inspelning.

 

Så budgeten är för hög för att jag ska få möjligheten att göra denna som första film, så jag väntar på att vinna pengar. Och jag spelar inte, köper sällan lotter. Så den blir nog inte gjord i första taget.

 

Mitt namn vet jag inte om det är så fantasifullt, men jag har en baktanke med det som jag förhoppningsvis kommer kunna redogöra någon gång under nästa år. Det har med mig jon att göra och min vision.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=gorse]Var hittade du denna kalender? Jag tror jag leder med mina 42 år. Skitkul, vi får bilda en gubbgrupp :-)[/citat]

Jo gubbar imellan, om du skrollar upp till den övre delen av denna sida och för den del även alla andra sidor på detta forum ser du en grön board med texten "Kontrollpanel Kalender Nya in...." stopp till baka där var ju kalendern.

Kolla över kontrollpanelen så dina uppgifter stämmer och när du är född och så.

 

60-talister rules!!

Länk till kommentar
Share on other sites

Och vi fick samma upphovsman att ge oss lillstrumpa och syster yster. Pannkakan gick nog lite som jag minns också men inte tillräckligt för att förstöra mig...

 

Såg lite på barnkanalen, tror det var hedvig och ugglan helge, minns inte programtiteln. Dagen tre ord var på bokstaven D.

1. Demonstrera

2. Distribuera

3. Demokrati

 

Så såg alltså barndomen ut. Men så är jag inte förtjust i alla stavfel som en viss generation verkar ha inbyggt. Ytterligare en generation efter så såg de Tele Tubbies.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vilken generation?

90-talisterna? =D

Jag såg också på hedvig och ugglan helge eller vad den hette.

Du kan nog inte dra alla över ett streck när du talar om stavfel.

Men visst det förekommer mycket förkortningar m,m.

Men själv "hatar" jag sånt när de lägger in en massa z och skit i slutet.

Exempel: Kjamiz = Kram

Länk till kommentar
Share on other sites

apeman: ah, dom du är ute efter är fjortisarna... eller lunar-generationen. brådvuxna unga tonnåringar som snabbt ska testa allt, asså gud typ... jo, jag generaliserar. Men jag tror dom alltid har funnits och kommer alltid finnas.

 

själv är jag 85a och har varit ur synk med omvärlden för det mesta. Men för att se och hänga med i datorns intåg i vardagen var det väl ganska optimalt: När jag gick i åk 1 i grundskolan fanns det 1 dator som elever fick använda, och det var bara mellanstadiet.

 

Mitt användarnamn: jmalmsten kommer av mitt hela namn, Johan Malmsten, och syftar inte alls på den gitarrguru som alla pratar om, man kan ju alltid hoppas på något arv från honom om man vill.

 

Jag tror att DV har en framtid, när folk har lärt sig använda den. Precis som talfilmen och färgfilmen. Vi får helt enkelt stå ut med ett antal halvtaskiga filmer tills filmmakarna kommit ikapp.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...