swempa Posted September 18, 2005 Share Posted September 18, 2005 Finns det något bra DVD-meny program där man kan göra en effektfull meny? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonrahnster Posted September 18, 2005 Share Posted September 18, 2005 Om du har kunskaper från Adobes programserie för foto/video så kan du göra väldigt avancerade menyer med Adobe Encore DVD. Dock så ligger inte funktionerna för "häfiga" menyer i Encore. Utan du måste skapa eget material från exempelvis Photoshop, premiere och after effects. Så om du inte har material att jobba med så har du nog svårt att fixa avancerade menyer. //Simon 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
00Bengtsson Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Annars tycker jag att Sony´s DVD Architect är ett av de mest lätthanterliga + att resultatet blir bra 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stålis Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 [citat=00Bengtsson]Annars tycker jag att Sony´s DVD Architect är ett av de mest lätthanterliga + att resultatet blir bra[/citat] Instämmer! ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emperor Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Hur stiligt ( rörliga knappar och bakgrunder och introvideo till dvd'n ) kan jag då åstadkomma i encore om jag har premiere och after effects,? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emperor Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 hittade ren en video om det, det verkade ganska trevligt om man kan photoshop och premiere... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mjg Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 DVD Studio Pro slår allt annat jag provat. iDVD (gratis) för nybörjarna. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
art Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 DVD Studio pro är ett mycket kompetent program för själva grejen att göra dvd. Det är bara det att det är rätt svårt att lära sig. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ressigören Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 I Encore DVD kan man nog göra typ allt, men samtidigt kräver det lite mer än andra program. Med andra ord, det är ganska komplicerat. Så, om man vill ha ett program med obegränsade möjligheter och är beredd att lägga ner lite tid på att lära sig det, är det Encore DVD som gäller. Men om man vill ha ett snabbt och enkelt program med ett mer eller mindre bra resultat finns det mycket annat att välja mellan. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 [citat=ressigören]Så, om man vill ha ett program med obegränsade möjligheter och är beredd att lägga ner lite tid på att lära sig det, är det Encore DVD som gäller.[/citat] Men inte utan Photoshop och After Effects. Speciellt inte utan Photoshop efterssom Encore DVD är väldigt tight integrerat med Photoshop. Kommandot Edit in Photoshop är bland det absolut mest användbara i Encore DVD. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laustor Posted October 26, 2005 Share Posted October 26, 2005 Ett program som jag finner mycket tacksamt är Ulead DVD Workshop 2. Där kan du göra en hel del och det är lätt att lära sig! :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts