Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

[citat=Jawo][citat=T-kock][citat=Jawo][citat=T-kock][citat=Emperor][citat=T-kock]Nja, grunderna i Maya lär man sig lätt på mindre än två veckor om man har lite talang. Sen när man väl lärt sig det så tar det inte allt för lång tid innan man kan börja göra enklare animeringar.[/citat]

Två veckor? jag lärde mej maya på 2 dagar, eftär det har jag gjort en fight film som blev ganska bra, (har inte den kvar, overwritade saven i misstag)..Maya har ju dom färdiga lärnings videona som är 2min långa några st, och di är ganska guld värda, korta o kraftiga.[/citat]

Jag hade två lektioner i veckan i skolan och efter två veckor kunde jag grunderna så det tog väl 4 dagar för mig :P[/citat]

Vad klassar du som grunderna då, och kunde du ha gjort en bil som voltade då?[/citat]

Att animera en bil som volterna hör inte till grunderna ;) Men när man väl lärt sig grunderna i att modellera och animera, dvs du vet hur man gör men är inte direkt superbäst på det än, så lär man sig ganska snabbt efter det.

Vad jag menar med att kunna grunderna är alltså att kunna göra enklare modeller och animeringar utan handledning.

Kom sen ihåg att jag aldrig sagt något om att kunna göra en snygg bil och animera den bra efter bara några dagar, utan bara att man lär sig grunderna på ett par veckor.[/citat]

Jo, det har du rätt i.[/citat]

Ja de har du! ;) haha

Postad

ett tips om du vill ha me hela klippet utan att du tar bort handen som du styr bilen me ,,, jag tog fiske lina och band fast det i ändarna och gjjorde en bil som flyger i väg....

det kan vara svårt o kasta en bil så att det blir perfekt för det går mycket snabbare när det är en lite bil och om du minskar hastigheten så blir det inte så bra men om du ska göra detta så är det bra me en kamera som tar många bilder per sekund.

om du gör me trådar kan du ta allt i slowmotion

lycka till :)

Postad

njaa... kollade just in deras senaste projekt och deras egna production diarees, jag har några kommentarer om vad jag sett hittils av filmen men det hjälper ju inte att klaga här, och om dom inte är engelsktalande så vetefan, kolla själv... dom nämner australien som ett (om än tillfälligt) hem och filmen ser ut som amerikansk b-dynga... asch tusiken jag skulle ju inte nämna nått sånt...

Postad

[citat=elBeppo]Med lång erfarenhet från 3d-världen (Maya och 3dMax) kan jag säga detta:

GLÖM DISKUSSIONEN OM 3D-ANIMERING!!!!

Du kommer inte att få det resultat du vill ha.

Tvivlar på att det finns särskillt många animerare i Sverige idag som på lika kort tid kan göra en lika snygg effekt i 3d som leksaksbilen i exemplet. (Faktum är att jag tror inte det finns en enda!)

[/citat]

Joo, 2 dagar i maya, sen trycker du pa volta-bilen-knappen!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...