Clown Posted September 5, 2005 Share Posted September 5, 2005 Jag har precis laddat ner anim8or från deras hemsida och testar nu en tutorial där man skall göra en hand. Mitt problem är att när jag ska färglägga handen så blir det ingen färg. Jag tror att jag gör som de säger på hemsidan men det funkar ej. Någon som kan hjälpa? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jawo Posted September 5, 2005 Share Posted September 5, 2005 Kan du beskriva vad du gör? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clown Posted September 5, 2005 Author Share Posted September 5, 2005 http://www.anim8or.com/main/index.html Om man sedan går in i tutorials och väljer en där man gör en hand så står det en bit ner i texten hur man färglägger och det är det som inte funkar. Det är första gången jag använder det här programmet så det är svårt att beskriva hur jag gör då jag inte vet vad de olika funktionerna heter men jag markerar iaf först handen, sedan väljer jag färgen som jag döpt till "skin" och trycker på apply. Till sist så avmarkerar jag och då står det att man skall se färgen; men det gör inte jag. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted September 5, 2005 Share Posted September 5, 2005 Du måste gå ut ur point-edit mode och välja vanliga select mode innan du apply:ar färgen. ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clown Posted September 5, 2005 Author Share Posted September 5, 2005 point-edit mode? :P som sagt så vet jag inte vad grejerna heter Tillägg: När jag markerar handen och dubbelklickar så står det att det är "Material: Skin" men ändå syns inget :S 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted September 5, 2005 Share Posted September 5, 2005 [citat=Clown]point-edit mode? :P som sagt så vet jag inte vad grejerna heter[/citat] Det är det du är inne i när du formar kuben. Ikonen med 3 prickar, tror jag. Sen väljer du ikonen med pilen innan du apply:ar materialet. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clown Posted September 5, 2005 Author Share Posted September 5, 2005 Okej :) Nu gick jag in i File>Render Preview och när jag kollade där så var det färg på handen... Bara i de vanliga önstren det var vanligt rutmönster... Tack för hjälpen alla :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts