Jump to content

Ljud och bild syncar inte

Micke Das

Recommended Posts

Är det någon annan som har samma problem att bild och ljud inte syncar ordentligt i Pinnacle Studio? När jag för in videofilerna i datorn (via usb) är allt i sin ordning. Det är när jag importerar videoklippen in i Pinnacle som ljudet kommer efter i sync.

Vad är problemet?

Vad kan man göra åt det?

[citat=Micke Das]Är det någon annan som har samma problem att bild och ljud inte syncar ordentligt i Pinnacle Studio? När jag för in videofilerna i datorn (via usb) är allt i sin ordning. Det är när jag importerar videoklippen in i Pinnacle som ljudet kommer efter i sync.

Vad är problemet?

Vad kan man göra åt det?[/citat]

HEJ!

Jag kör Pinnacle och har gjort det sen version 7 dvs i x?- antal år. Nema problema.

Via USB. skriver du? Hur gör du då?

Vad har du för kamera? Jag kör in det filmade materialet via firewire.

Du kan väl inte "capture" i Pinnacle via USB- det måste vara firewire som används.

/chris

[citat=chi]

HEJ!

Jag kör Pinnacle och har gjort det sen version 7 dvs i x?- antal år. Nema problema.

Via USB. skriver du? Hur gör du då?

Vad har du för kamera? Jag kör in det filmade materialet via firewire.

Du kan väl inte "capture" i Pinnacle via USB- det måste vara firewire som används.

/chris[/citat]

Jag har en SONY DCR-HC22E. Jag fick ett capture-program till kameran som sparar videoklippen i datorn. Där syncar ljudet som det ska. Det är när jag sedan öppnar upp dem i ett Studio-projekt som det kommer ur sync.