Gå till innehåll

Att göra tårar...


Adam88

Recommended Posts

har ett nytt tips:

 

Sätt dig i rätt sinnesstämning..

Precis innan scenen stryker du en bomullstuss med några droppar salubrin på under ögonen, ta inte för mycket det är rätt starkt och det kan bli lite rött på huden där du rörde med tussen (det kan man sen ta bort med lite smink om så vore fallet).

Efter ca 10 sekunder kommer du nog garanterat ha ganska rödsorgsna och tårfyllda ögon, kom ihåg att inte blinka för mycket då ser det larvigt ut.

 

Om du vill förstärka dosen hänvisar jag till att du istället strycker lite under näsan istället för mer under ögonen. Endast lukten kan vara så stark att det blir lättare för tårarna att rinna.

Länk till kommentar
Share on other sites

Var det en proffisionell skådespelare?

(Mannen utan förmågan att pressa fram tårar vid sin frus grav.)

 

Det är ibland svårt som skådespelare att agera om man inte trivs med alla i teamet, kanske var han bara spänd.

 

Varför blev du upprörd över hans sätt att få fram tårar?

På grund av det starka ämnet och den självklarhet att gråta över det, för många andra?

Det blev väl en bra scen?

 

 

Ett tips, jag tror, få kan ta till sig:

 

Jag vet inte hur det är med andra människors tårkanaler men då JAG låter mig själv gäspa kraftigt får jag ett rejält ökat tårflöde i ögonen och framkallar jag flera gäspar efter varandra kan jag komma att se helt förstörd ut.

(Röd i och runt ögonen och tårar rinnandes över hela kinderna.)

 

Heh.. Lycka till med den.;)

 

MVH / David

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Det finns något som man kan använda för att framkalla tårar, det använder man på filmer, men jag kan tänka mig att det inte är helt omöjligt att få tag i det.

 

Det är likt mjukgörande för läpparna fast man strycker precis under ögonen, så "gråter" man typ i tio minuter sedan upphör effekten av det. Det är ju bra som du sa att du vill sluta gråta också.

 

Prova med det. Mer info om det kan jag tyvärr inte ge dig för jag vet inte själv, men det var allt jag kunde bidra med.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=David regi.]Var det en proffisionell skådespelare?

(Mannen utan förmågan att pressa fram tårar vid sin frus grav.)

 

Det är ibland svårt som skådespelare att agera om man inte trivs med alla i teamet, kanske var han bara spänd.

 

Varför blev du upprörd över hans sätt att få fram tårar?

På grund av det starka ämnet och den självklarhet att gråta över det, för många andra?

Det blev väl en bra scen?

 

 

Ett tips, jag tror, få kan ta till sig:

 

Jag vet inte hur det är med andra människors tårkanaler men då JAG låter mig själv gäspa kraftigt får jag ett rejält ökat tårflöde i ögonen och framkallar jag flera gäspar efter varandra kan jag komma att se helt förstörd ut.

(Röd i och runt ögonen och tårar rinnandes över hela kinderna.)

 

Heh.. Lycka till med den.;)

 

MVH / David[/citat]

 

 

 

Jag gör precis som du men jag behöver inte gäspa kraftigt för att det ska komma tårar=D på gott och ont=d

Länk till kommentar
Share on other sites

Glycerin. Proffsen kör med glycerin. Droppa i just före tagning - när man pressar ihop ögonen rinner denna glyserin nerför kinderna och ser exakt ut som tårar. Resten är upp till agerande. En del producerar egna tåra - andra inte. Detta har inget med hur bra eller dålig man är som skådis. Det är fysiskt.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Hoj hoj cykelpump.

Jag är ny på detta forum, blev just medlem.

Jag har alltid varit intresserad av film, effekter och dylikt (speciellt skräck/horror) och så hittade jag denna underbara sida. Vilken lycka.

 

Jag testade just tår idéer och det visades sig att jag kan fästa en vatten droppe på ögonlocket och när jag har ögat öppet stannar den kvar till jag blinkar med ögat så faller den då ner på min kind, kanske lite annorlunda sätt men kanske kan man få det att se verkligt ut. Måste iofs ha huvudet en aning lutad åt vänster (för högra ögat) för att få den att rinna rätt. Så det ser ut som att det kommer från tårkanalen, annars åker vattnet bara in i ögat.

Det blänker ju iofs lite av vattnet på ögonlocket med det går nog att få bort efteråt antar jag. Jag kan ännu inte så mycket om filmning, program som man kan använda för effekter och redigering och sånt men jag vill lära mig, det är därför jag är här.

 

Fästa en vatten droppe hängandes på ögonfransarna gick också men då hamnar tåren mitt under ögat och ser kanske inte så verkligt ut.

 

Aja, det var bara 2 idéer jag hade.

 

Over and out!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...