Djungelsmurfen Posted August 8, 2005 Share Posted August 8, 2005 Nu är jag klar med mitt lilla intro som ska visas före alla mina kommande filmer och undrar vad ni tycker om den! Den ligger på Lawa Films hemsida som jag också precis har laggt ut på nätet, så ni kan ju skriva vad ni tycker om sidan också när ni ändå håller på ;) har lagt ut den i 512 kbit/s och 48 kbit/s adressen står i min signatur men kan ju skriva den ändå http://www.lawafilm.webb.se EDIT: ha högtalarna påslagna för de är rätt så häftigt ljud i den!! den är i windows-media format (.wmv) EDIT: finns på sprocket nu också: http://www.sprocket.se/media.php?id=817 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas T Posted August 8, 2005 Share Posted August 8, 2005 Bra gjort.Personligen skulle jag kanske få satelliten att snabbare närma sig,korta ner den inledande sekvensen med ca 30%. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djungelsmurfen Posted August 8, 2005 Author Share Posted August 8, 2005 jo hastigheten och längden på klippet är väl de som jag har funderat mest över, från början va den runt 40 sekunder (nu är den 24) så jag har ju redan kortat ner den hel del!! kul att du tyckte den va bra iaf :D Mer kritik!! :OO 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Usarpe89 Posted August 8, 2005 Share Posted August 8, 2005 Den var riktigt grym, ända är väl att det var lite långt:) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxaz Posted August 8, 2005 Share Posted August 8, 2005 Mycket snyggt! Jag tycker inte längden var så irriterande faktiskt! ;) Man orka kolla på den ;) Nä men det var riktigt ballt faktiskt! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djungelsmurfen Posted August 8, 2005 Author Share Posted August 8, 2005 tack för kommentarena! bra att de inte verkar finnas så mycke nagativt å skriva om den :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buggybulldozer Posted August 9, 2005 Share Posted August 9, 2005 [citat=Djungelsmurfen]tack för kommentarena! bra att de inte verkar finnas så mycke nagativt å skriva om den :)[/citat] Då ska jag skriva något negativt :) Jag tycker den är för lång, faktiskt. Eftersom man kommer se den innan varje film så tror jag man kommer tröttna lite på den efter ett tag. Bra med ganska neutrala ljud som man slipper bli tokig på. Jag skulle vilja att den var minst hälften så lång, typ 10-12 sekunder. Det estetiska har jag inget emot förutom att jorden hackar till lite när den lägger sig för solen. Det ser ut som att den ändrar hastighet just då. Ett alternativ skulle ju kunna vara att lägga på en ljudeffekt just då för att uttnyttja den visuella effekten. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djungelsmurfen Posted August 9, 2005 Author Share Posted August 9, 2005 de där med att den ser ut att gå fortare har jag inte tänkt på, men de måste bero på att ljusstrålarna från solen ändrar riktning ganska snabbt när jorden är framför :l men de där med att lägga på nån ljudeffekt precis då ska jag fundera lite på!! jag får väll klippa bort några sekunder i början när jag lägger in den i filmer sen så slipper man ändra på hela animationen!! :OO 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted August 9, 2005 Share Posted August 9, 2005 Jag tyckte den var väldigt bra! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted August 9, 2005 Share Posted August 9, 2005 Jäkligt snyggt! Klassiskt intro. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
impegas.org Posted August 13, 2005 Share Posted August 13, 2005 "This website has exceeded the allowed monthly data transfer limit! " 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djungelsmurfen Posted August 13, 2005 Author Share Posted August 13, 2005 vilken nedra otur alltså!! får väl lägga upp de på sprocket eller nå sen istället!! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djungelsmurfen Posted August 18, 2005 Author Share Posted August 18, 2005 har laggt upp filmen på sprocket nu eftersom min hemsida bara kan ha 250 MB trafik per månad http://www.sprocket.se/media.php?id=817 obs! kvaliten blev lite sämre när jag konverterade till mpeg nån som vet nåt program som kan konvertera från wmv (måste gå omvägar nu genom flera program å ändra format flera gånger) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts