ungfilm Posted May 27, 2003 Posted May 27, 2003 Jag har gjort en film och det redigeringsprogrammet jag använde när jag redigerade hade en extra skiva som hette "license free music and sound fx". Om jag använder den musiken som finns på den skivan till min film har jag rätt att visa den för nån annan än mina kompisar?? 0 Quote
schönis Posted June 4, 2003 Posted June 4, 2003 Ja om det står license free music and sounds så borde du kunna få det... Men om det står nåt mer så läs igenom allt det finstilta med... man kan missa något ibland... Men står där inget så 'är det ju licensfritt iaf 0 Quote
big_evert Posted October 6, 2003 Posted October 6, 2003 är det någon som kan någon bra sida där man kan ladda hem license free musik 0 Quote
schönis Posted October 7, 2003 Posted October 7, 2003 är alla låtar på mp3.com licensfria???? 0 Quote
street Posted October 7, 2003 Posted October 7, 2003 nej absolut inte men där har du stora möjligheter att hitta musik som tex inte är stim länkat. Du måste självklart ta kontakt med artisterna och fråga dem om det är ok och fixa fram ett schysst avtal 0 Quote
Bergman Posted October 9, 2003 Posted October 9, 2003 Om du vill ha bra licensfri musik kolla: www.freeplaymusic.com Det är faktiskt bra musik och mycket att välja på! 0 Quote
Macho.Man Posted November 3, 2003 Posted November 3, 2003 Alltså så jag kan ta all musik jag vill från freeplaymusic.com och använda dom i filmer som visas offentligt i tävlingar, visningar, internet? 0 Quote
Ronnie Posted November 4, 2003 Posted November 4, 2003 Läs på "Terms of Use" på deras hemsida för vad som gäller på olika distributionssätt. 0 Quote
Recommended Posts