Jump to content

Albert

Buggybulldozer

Recommended Posts

Ett projekt jag och en kompis gjorde för tre månader sen.

Vi var tvugna att göra ett repotage och den fick inte vara längre än tre minuter, just denna version är lite längre än tre minuter.

Genre: typ, tragikomisk? jag vet inte riktigt men mening är att man ska skratta åt honom och inte med honom.

http://www.rapiernet.com/files/albert.mov

[citat=Usarpe89]Är det en väldigt tragisk människa eller en skådespelare? Kan verkligen inte sätta fingret på det:)[/citat]

kul att du uppfattade denna lilla "gåta". det är just detta som jag ville att folk skulle tänka på när de såg den.

det är en skådespelare, manus har jag själv skrivit.

[citat=Usarpe89]Är det en väldigt tragisk människa eller en skådespelare? Kan verkligen inte sätta fingret på det:)[/citat]

Usarpe nu är jag besviken på dig :)

Jaja. Jag tyckte i alla fall att det var klokrent att det var en skådespelare. :)

Inte minst på allt smink han hade i fejat, eller har jag fel?

[citat=Fitscha]Jag gillar den, påminner om det där som visades på ettan (tror jag?) förut om folk som bara berättade om helt vardagliga grejer men på ett så tragisk och bisarrt sätt.

Fast musiken känns lite för "tyck som om personen".[/citat]

många som anmärkt på musiken faktiskt. skulle passat bättre med typ "jag vill vara din margareta" eller nått i den stilen, men då skulle man ju behövt rättigheter till musiken osv.

så det fick bli hemmabygge av copyrightfria loopar!

[citat=Usarpe89]Hehe Det var helt klart att det var skådespelare hela vägen tills precis i slutet med "hur länge har du spelat då?" det var så snyggt gjort så jag verkligen började undra:)[/citat]

Aha! Jag upptäckte det med nu. kan inte ha varit riktigt vaken när jag så ;)

Men det var faktsikt väldigt snyggt gjort. Jag håller med dig om att det kändes mer trovärdigt för att vara en riktig människa då...

Fast att man hela resten av tiden tänkte att det var en skådespelare.

Till skaparna: Har Albert så grov dialekt på riktigt? eller är det fejk?

[citat=Adam88][citat=Usarpe89]Hehe Det var helt klart att det var skådespelare hela vägen tills precis i slutet med "hur länge har du spelat då?" det var så snyggt gjort så jag verkligen började undra:)[/citat]

Aha! Jag upptäckte det med nu. kan inte ha varit riktigt vaken när jag så ;)

Men det var faktsikt väldigt snyggt gjort. Jag håller med dig om att det kändes mer trovärdigt för att vara en riktig människa då...

Fast att man hela resten av tiden tänkte att det var en skådespelare.

Till skaparna: Har Albert så grov dialekt på riktigt? eller är det fejk?[/citat]

Det är fejk rakt igenom. Richard, som spelar Albert, är Stockholmare...