kensington Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 Hej! Hur kan jag spela över mina gamla hi8 band till DVD med bästa kvalitet för att kunna spara och redigera vid senare tillfälle utan att tappa för mycket. snälla kom med förslag då jag är en nybörjare på film och inser att det är bra att göra rätt från början, Då jag läst runt i forumet.Vet ej hur jag skall ställa in vad och vilket program jag skall använda. Har provat med winTV2000 och bara fått Mpeg filer,vilket inte låter bra för senare redigering eller????? försökt med premier 6,5 som hittar kortet WinTV PVR 250 men säger att annat program typ tv capter är igång trots att jag avinstallerat alla sådana program. Min utrustning av modell ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ är som följer 1: hauppauge Conexant WinTV PVR 250 med s-videoingång och ett program för inspelning av olika kvaliteter DVD eller mpeg2 med utan cbr och svcd(winTV2000) 2: CPU typ Intel Pentium IIIE, 1000 MHz (7.5 x 133) 3: ram minne 511 MB 4: os win 2000 servpak4 växlingsfil Totalt 1248 MB 5: 2st hårdiskar 80gig vardera har tillgång till adobe premier 6.5, även gamla 5.0 LSX_MPEG_ENCODER_SUITE_20___CR , Sonic Foundry Vegas Video v2.0a och winTV200 som levererades med kortet kan tänka mej att lämna PC ett par dagar för bästa möjliga kvalitet. tackar för all hjäp på förhand 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjornwahlsten Posted July 23, 2005 Share Posted July 23, 2005 Har du ställ dig frågan: Kan jag enkelt redigera om filmerna finns på en DVD istället för i form av DV-fil (bäst kvalitet). Själv skulle jag köpa en FireWire HD och spara filmerna där (bra att ha vid framtida redigering samt som backup). Låna eller köp en Sony D8 kamera för överföringen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...