kensington Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 Hej! Hur kan jag spela över mina gamla hi8 band till DVD med bästa kvalitet för att kunna spara och redigera vid senare tillfälle utan att tappa för mycket. snälla kom med förslag då jag är en nybörjare på film och inser att det är bra att göra rätt från början, Då jag läst runt i forumet.Vet ej hur jag skall ställa in vad och vilket program jag skall använda. Har provat med winTV2000 och bara fått Mpeg filer,vilket inte låter bra för senare redigering eller????? försökt med premier 6,5 som hittar kortet WinTV PVR 250 men säger att annat program typ tv capter är igång trots att jag avinstallerat alla sådana program. Min utrustning av modell ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ är som följer 1: hauppauge Conexant WinTV PVR 250 med s-videoingång och ett program för inspelning av olika kvaliteter DVD eller mpeg2 med utan cbr och svcd(winTV2000) 2: CPU typ Intel Pentium IIIE, 1000 MHz (7.5 x 133) 3: ram minne 511 MB 4: os win 2000 servpak4 växlingsfil Totalt 1248 MB 5: 2st hårdiskar 80gig vardera har tillgång till adobe premier 6.5, även gamla 5.0 LSX_MPEG_ENCODER_SUITE_20___CR , Sonic Foundry Vegas Video v2.0a och winTV200 som levererades med kortet kan tänka mej att lämna PC ett par dagar för bästa möjliga kvalitet. tackar för all hjäp på förhand 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjornwahlsten Posted July 23, 2005 Share Posted July 23, 2005 Har du ställ dig frågan: Kan jag enkelt redigera om filmerna finns på en DVD istället för i form av DV-fil (bäst kvalitet). Själv skulle jag köpa en FireWire HD och spara filmerna där (bra att ha vid framtida redigering samt som backup). Låna eller köp en Sony D8 kamera för överföringen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas T Posted July 24, 2005 Share Posted July 24, 2005 Ja men det går inte med vilken Digital8 som helst.Den ska kunna spela upp analoga video8 inspelningar. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plf66 Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 Det är inte dumt med dvd-brännare heller. Jag har testat lite med en Sony HX710, spelar in både DV och gammal analog video utan problem. Den styr t o m min DVCAM-kamera även om inte det står nånstans i bruksanvisning eller reklam. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kensington Posted August 4, 2005 Author Share Posted August 4, 2005 Tackar för era svar! men jag hade helst fått svar om jag kan få in det via mitt hauppauage pvr 250 kort. tack ändå 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas T Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 Det framgår inte vad för kamera du har. Kan du spela in TV-program med detta TV-kort? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chi Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 [citat=Tomas T]Det framgår inte vad för kamera du har. Kan du spela in TV-program med detta TV-kort?[/citat] HEJ! Jag har samma TV-kort och det går att spela in TV-program i olika mpeg varianterr. Det finns följande Input sources: tuner, Composite o. S-video/composite och på kortet finns en liten ingång för en ljudkabel (knappt synbar). Däremot har jag aldrig lyckats få in något program (TV-prog el. annat) via Premiere el. t.ex Studio 9. Premier tar bara från firewire så vitt jag kan se (kan inte Premiere eg). I Premier kan jag bara välja Captures Format DV/IEEE 1394 Capture. /chris 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kensington Posted August 25, 2005 Author Share Posted August 25, 2005 [citat=Tomas T]Det framgår inte vad för kamera du har. Kan du spela in TV-program med detta TV-kort?[/citat] Jag har en canon uc40hi8 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts