Gå till innehåll

Iron Maiden


Usarpe89

Recommended Posts

Eftersom dom inte ville att vi dikuterade maiden inne på "specialeffekter" får vi väl fortsätta här:)

 

Apeman, en polare spela in det åt mig, ska kolla det igen o hålla utkik efter dig;)

 

Jag satt på sektion V1 (lilla läktaren bortre änden) det var rätt ok, vi såg hela scenen även om det var en bit bort:)

 

Vilken var bästa låten då?

 

Själv är jag rätt såld på "running free efter den uppvisningen:)

Länk till kommentar
Share on other sites

Snackar du om Iron Maiden konserten som var nyss?

 

Min kusin var där, han smet innanför staketet där framme. När han blev tillfrågad om varför han inte hade något band, så sa han att en jävel hade slitit av det för honom (fast att ingen egentligen hade det eftersom han aldrig hade något från början). Så han fick ett band, sedan frågade han om hans tre kompisar också kunde få och det fick dem. Ganska smart.

Länk till kommentar
Share on other sites

Så var det för mig en period också jag tröttnade lite och gick över till det lite hårdare. Men sedan kom allt tillbaka en massa nolstalgi när man hör låtarna. Jag kommer ihåg en massa saker från en bok när jag hör de, för att jag lyssnade på de när jag läste, skithäftigt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Så är det för mig med, Maiden suget kommer och går men det är det ända band jag kan vara säker på att suget kommer tillbaka hoss. Är 16 nu lyssnat på dom sen jag var runt 12:)

 

Det där med att hoppa över blev något av en trend, i början sprang vakterna efter och jag såg nån (som rätt säkert var skitfull för han sprng inget vidare) som blev utdragen men redan innan maiden börjat hade vakterna gett upp och försökte inte ens stoppa de som hoppade över:)

Länk till kommentar
Share on other sites

"Varför inte? blir han våldsam mot ett maidenfan blir han ju ihjälslagen på ett sådant ställe"

 

 

Hehehe men vet ju aldrig vad folk kan hitta på när de e fulla=) Och förvirringen var total där nere alla hoppade rundor och småknuffades=)

 

In Flames tycker jag me e asbra men dom slår inte Iron Maiden. Iron Maiden har ganska mycket mer erfarenhet när det gäller live spelningar=)

 

 

End of story

Länk till kommentar
Share on other sites

Det finns inget band som klår Maiden, så är det bara....tillfälligt visst, men inte i längden, finns inget annat band som inte ändrar sitt stuk och sin personligt för att passa in i tiden....

förövrigt har jag lyssnat på maiden sen jag var 8 år, nu är jag 21...

Länk till kommentar
Share on other sites

Visserligen så kan man inte jämnföra Iron Maiden och In Flames. Dom spelar ju två olika musikstilar. Iron Maiden spelar ju Heavy Metal medans In Flames spelar Death Metal. Lyssnar man som jag på Death Metal så tycker man mer

om In Flames än Iron Maiden, och tvärt om...

Länk till kommentar
Share on other sites

Nae jag är med apeman här asså, inget klårmaiden. Visst kan Heavy metal vara lite snällare men jag tycker nog (tar risken att låta som en gammal kärring) att death metal "låter lite för skränigt", Tycker om den lite renare sortens rock med klara solon och glada riffs men somändå rockar så grymt hårt.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Black Star]Texterna är ju inte särskilt bra i heavy metal heller. Dom sjunger ju bara om medeltida strider och monster...[/citat]

Det där var det absolut sämsta uttalande jag nånsin hört! Ett perfekt bevis på att du inte vet vad du talar om!

Det är i power metal som man oftast sjunger om medeltiden och monster!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...