Usarpe89 Posted July 13, 2005 Share Posted July 13, 2005 Eftersom dom inte ville att vi dikuterade maiden inne på "specialeffekter" får vi väl fortsätta här:) Apeman, en polare spela in det åt mig, ska kolla det igen o hålla utkik efter dig;) Jag satt på sektion V1 (lilla läktaren bortre änden) det var rätt ok, vi såg hela scenen även om det var en bit bort:) Vilken var bästa låten då? Själv är jag rätt såld på "running free efter den uppvisningen:) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quentrix Posted July 13, 2005 Share Posted July 13, 2005 Snackar du om Iron Maiden konserten som var nyss? Min kusin var där, han smet innanför staketet där framme. När han blev tillfrågad om varför han inte hade något band, så sa han att en jävel hade slitit av det för honom (fast att ingen egentligen hade det eftersom han aldrig hade något från början). Så han fick ett band, sedan frågade han om hans tre kompisar också kunde få och det fick dem. Ganska smart. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apeman90 Posted July 13, 2005 Share Posted July 13, 2005 Jag gillade nog Run to the hills mest men det är svårt att bestämma sig, Hallowed be thy name e ju också jäkligt bra=) Jag har Lyssnat på de sedan jag var 9år. Hur länge har ni lyssat på de? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quentrix Posted July 13, 2005 Share Posted July 13, 2005 Jag lyssnar faktiskt inte så mycket på Iron Maiden nuförtiden. Det var mer innan. Iof har jag inte lyssnat på Iron Maiden så länge. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apeman90 Posted July 13, 2005 Share Posted July 13, 2005 Så var det för mig en period också jag tröttnade lite och gick över till det lite hårdare. Men sedan kom allt tillbaka en massa nolstalgi när man hör låtarna. Jag kommer ihåg en massa saker från en bok när jag hör de, för att jag lyssnade på de när jag läste, skithäftigt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Usarpe89 Posted July 13, 2005 Author Share Posted July 13, 2005 Så är det för mig med, Maiden suget kommer och går men det är det ända band jag kan vara säker på att suget kommer tillbaka hoss. Är 16 nu lyssnat på dom sen jag var runt 12:) Det där med att hoppa över blev något av en trend, i början sprang vakterna efter och jag såg nån (som rätt säkert var skitfull för han sprng inget vidare) som blev utdragen men redan innan maiden börjat hade vakterna gett upp och försökte inte ens stoppa de som hoppade över:) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apeman90 Posted July 13, 2005 Share Posted July 13, 2005 Det var en aspackad stor kille som gick och pratade med alla trots att han inte kände de, samtidigt som han trängde sig förbi. Ingen vågade göra något för att han var så stor! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Usarpe89 Posted July 14, 2005 Author Share Posted July 14, 2005 Varför inte? blir han våldsam mot ett maidenfan blir han ju ihjälslagen på ett sådant ställe:) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 Jag har inget emot Iron Maiden men jag tycker att In Flames är mycket bättre, Crematory också för den delen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apeman90 Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 "Varför inte? blir han våldsam mot ett maidenfan blir han ju ihjälslagen på ett sådant ställe" Hehehe men vet ju aldrig vad folk kan hitta på när de e fulla=) Och förvirringen var total där nere alla hoppade rundor och småknuffades=) In Flames tycker jag me e asbra men dom slår inte Iron Maiden. Iron Maiden har ganska mycket mer erfarenhet när det gäller live spelningar=) End of story 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Usarpe89 Posted July 14, 2005 Author Share Posted July 14, 2005 Instämmer med apeman90:) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Santafantasma Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 Det finns inget band som klår Maiden, så är det bara....tillfälligt visst, men inte i längden, finns inget annat band som inte ändrar sitt stuk och sin personligt för att passa in i tiden.... förövrigt har jag lyssnat på maiden sen jag var 8 år, nu är jag 21... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 Visserligen så kan man inte jämnföra Iron Maiden och In Flames. Dom spelar ju två olika musikstilar. Iron Maiden spelar ju Heavy Metal medans In Flames spelar Death Metal. Lyssnar man som jag på Death Metal så tycker man mer om In Flames än Iron Maiden, och tvärt om... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apeman90 Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 Jag lyssnar på allt inom metal, BLack Metal, death metal, metal m,m. Visst det handlar om olika stilar men Iron Maiden ger mig den där känslan som inget annat band ger mig=) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 Jag tycker att heavy metal är lite för snällt, Black Metal är visserligen ganska bra, fast oftast bara vissa få låtar. Black metal handlar mer om satanism än musik. Jag gillar visserligen allt inom Metal, men Death Metal är bäst. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Usarpe89 Posted July 16, 2005 Author Share Posted July 16, 2005 Nae jag är med apeman här asså, inget klårmaiden. Visst kan Heavy metal vara lite snällare men jag tycker nog (tar risken att låta som en gammal kärring) att death metal "låter lite för skränigt", Tycker om den lite renare sortens rock med klara solon och glada riffs men somändå rockar så grymt hårt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 16, 2005 Share Posted July 16, 2005 Jag hör ingen direkt skilnad på musiken, det är just sången som är bäst med Death Metal. Om man känner känslan i döds metal förstås 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apeman90 Posted July 18, 2005 Share Posted July 18, 2005 Sången =) Texterna e ju inte så bra direkt i Death Metal =) men det låter mäktigt när de "grymtar" i micken.Bruce´s röst äger=) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 18, 2005 Share Posted July 18, 2005 Texterna är ju inte särskilt bra i heavy metal heller. Dom sjunger ju bara om medeltida strider och monster... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apeman90 Posted July 20, 2005 Share Posted July 20, 2005 Jag vet inte med andra Heavy Metal band men Iron Maiden skriver om allt mellan himmel och jord( och en bit under jord.) Stratovarius med för den delen=) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Santafantasma Posted July 20, 2005 Share Posted July 20, 2005 [citat=Black Star]Texterna är ju inte särskilt bra i heavy metal heller. Dom sjunger ju bara om medeltida strider och monster...[/citat] Det där var det absolut sämsta uttalande jag nånsin hört! Ett perfekt bevis på att du inte vet vad du talar om! Det är i power metal som man oftast sjunger om medeltiden och monster! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 20, 2005 Share Posted July 20, 2005 Jag vet inte vad Miden sjunger om men HammerFall sjunger definitift om sånt. Och HammerFall spelar ju Heavy Metal... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apeman90 Posted July 20, 2005 Share Posted July 20, 2005 Men du kan inte dra alla över ett streck bara för att Hammerfall gör det! det finns tusentals Heavy Metal band... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 20, 2005 Share Posted July 20, 2005 Jaja... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted July 20, 2005 Share Posted July 20, 2005 Hehehe, vilken kamp. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts