Santafantasma Posted July 20, 2005 Share Posted July 20, 2005 [citat=Black Star]Jag vet inte vad Miden sjunger om men HammerFall sjunger definitift om sånt. Och HammerFall spelar ju Heavy Metal...[/citat] Fel igen, Hammerfall spelar power metal 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 20, 2005 Share Posted July 20, 2005 Nej!!! HammerFall spelar Heavy Metal. Om HammerFall hade spelat Power Metal så spelar ju maiden på senare dar också det. Maidens senare skivor låter ju exakt som HammerFall. Men ok, du kan övertala mig om du berättar vad skilnaden är mellan heavy metal och power metal... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apeman90 Posted July 20, 2005 Share Posted July 20, 2005 Jo men rätt ska vara rätt. Men varje människa har rätt till sin egen åsikt och får tycka precis som man vill och det ska man acceptera. Det är ett fritt land och ska förbli det så länge jag lever=) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 20, 2005 Share Posted July 20, 2005 Ok, vet du vad som är skilnaden mellan heavy metal och power metal... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apeman90 Posted July 20, 2005 Share Posted July 20, 2005 Nej inte riktigt och kan därför inte uttala mig just nu...men det är inte samma sak, det vet jag..=) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 20, 2005 Share Posted July 20, 2005 Dom sjunger ju lika "ljust" i båda musik stilarna ,eftersom HammerFall anses vara Power Metal. Och båda är ju ganska snabba. All Metal är ju snabb, i jämnförelse med andra musikstilar. Så va fan är skilnaden... texten eller? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Santafantasma Posted July 20, 2005 Share Posted July 20, 2005 [citat=Black Star]Nej!!! HammerFall spelar Heavy Metal. Om HammerFall hade spelat Power Metal så spelar ju maiden på senare dar också det. Maidens senare skivor låter ju exakt som HammerFall. Men ok, du kan övertala mig om du berättar vad skilnaden är mellan heavy metal och power metal...[/citat] power metal = allsångs vänliga låtar om drakar/demoner, i rasande tempo, alla riff låter likadant, melodierna går i dur, enformiga trumkomp, neoklassiskt inspirerat heavy metal = tyngre riff, mer varierat tempo, mer variation på melodierna, mollbaserat, mer verklighetstrogna texter, varierade trummor, blues/rock baserat i grunden 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 Att sjunga om drakar och demoner... "Kul innehåll"... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 [citat=Santafantasma][citat=Black Star]Nej!!! HammerFall spelar Heavy Metal. Om HammerFall hade spelat Power Metal så spelar ju maiden på senare dar också det. Maidens senare skivor låter ju exakt som HammerFall. Men ok, du kan övertala mig om du berättar vad skilnaden är mellan heavy metal och power metal...[/citat] power metal = allsångs vänliga låtar om drakar/demoner, i rasande tempo, alla riff låter likadant, melodierna går i dur, enformiga trumkomp, neoklassiskt inspirerat heavy metal = tyngre riff, mer varierat tempo, mer variation på melodierna, mollbaserat, mer verklighetstrogna texter, varierade trummor, blues/rock baserat i grunden[/citat] Då är ju hammerFall en blandning av Heavy Metal och Power Metal... Men bäst av alla musikstilar som någonis existerat är enligt mig "Svensk Göteborsk Döds Metal." Göteborg är sveriges största Metal stad... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 [citat=Black Star]Men bäst av alla musikstilar som någonis existerat är enligt mig "Svensk Göteborsk Döds Metal."[/citat] Det är ingen musikstil... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 Låt mig säja så här då, Death Metal från Göteborg... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 Bättre... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 Jaja... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apeman90 Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 Nu har vi kommit ifrån vad tråden handlar om tycker jag. =) Så tillbaks till ämnet. Vilken e Coolast i bandet? Jag röstar på Nicko McBrain... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 Kan tyvär inte välja, In Flames och Crematory äger desvärre lika mycket... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apeman90 Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 Hahaha du kan inte släppa det va? hehehe. Försök i alla fall. visst alla är ju lika coola i bandet men Nico är ju så galen=) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 Oj fan förlåt, läste fel, tyckte att du skrev vilket som var det collaste bandet... Men jag röstar också på nico... inte för att jag vet vem i bandet det är, men namnet var iallafall grymt, hehehe... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 Nödvändigt att rösta om du inte vet vem som är vem... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 Jaja, jag vet iallafall vilka Maiden är. Dom är "Lords of the Heavy Metal" 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apeman90 Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 Hehe! Det stämmer =) Dom e jävligt roliga också... om man tittar på deras DvD´s så ser man hur mkt "skit" de hittar på. Bruce är nog den som kan mest?! =/ Han är pilot kunde varit med i Os truppen i fäktning m,m 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 Ok... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 22, 2005 Share Posted July 22, 2005 Hallå, har den här tråden dött eller? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apeman90 Posted July 22, 2005 Share Posted July 22, 2005 Nej men vad ska man mer skriva =) ingen vill ju snacka om maiden verkar det som =) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Usarpe89 Posted July 22, 2005 Author Share Posted July 22, 2005 Joho då nu är jag tillbaka, att välja vem som är coolast är nästan omöjligt men nico har onekligen stil;) Bruce har för övrigt perfekt koll på englands tåg tidstabell också:) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apeman90 Posted July 22, 2005 Share Posted July 22, 2005 Haha det visste jag inte... han kan mycket den grabben=) Jag vet inget om hans famlij men han är väl gift och har barn tror jag... =D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts