Jump to content

Iron Maiden

Usarpe89

Recommended Posts

Nej!!! HammerFall spelar Heavy Metal. Om HammerFall hade spelat Power Metal så spelar ju maiden på senare dar också det. Maidens senare skivor låter ju exakt som HammerFall. Men ok, du kan övertala mig om du berättar vad skilnaden är mellan heavy metal och power metal...

[citat=Black Star]Nej!!! HammerFall spelar Heavy Metal. Om HammerFall hade spelat Power Metal så spelar ju maiden på senare dar också det. Maidens senare skivor låter ju exakt som HammerFall. Men ok, du kan övertala mig om du berättar vad skilnaden är mellan heavy metal och power metal...[/citat]

power metal = allsångs vänliga låtar om drakar/demoner, i rasande tempo, alla riff låter likadant, melodierna går i dur, enformiga trumkomp, neoklassiskt inspirerat

heavy metal = tyngre riff, mer varierat tempo, mer variation på melodierna, mollbaserat, mer verklighetstrogna texter, varierade trummor, blues/rock baserat i grunden

[citat=Santafantasma][citat=Black Star]Nej!!! HammerFall spelar Heavy Metal. Om HammerFall hade spelat Power Metal så spelar ju maiden på senare dar också det. Maidens senare skivor låter ju exakt som HammerFall. Men ok, du kan övertala mig om du berättar vad skilnaden är mellan heavy metal och power metal...[/citat]

power metal = allsångs vänliga låtar om drakar/demoner, i rasande tempo, alla riff låter likadant, melodierna går i dur, enformiga trumkomp, neoklassiskt inspirerat

heavy metal = tyngre riff, mer varierat tempo, mer variation på melodierna, mollbaserat, mer verklighetstrogna texter, varierade trummor, blues/rock baserat i grunden[/citat]

Då är ju hammerFall en blandning av Heavy Metal och Power Metal...

Men bäst av alla musikstilar som någonis existerat är enligt mig "Svensk Göteborsk Döds Metal." Göteborg är sveriges största Metal stad...