Gå till innehåll

Tjäna pengar på sin film?


Macho.Man

Recommended Posts

[citat=Macho.Man]Hur kan man göra för att tjäna pengar på sin färdiga film om den håller ganska hög klass? Sälja till vem? Visa var?[/citat]

 

Jag är själv nyfiken på samma sak! Hur gör man för att dra mest nytta av sin film rent ekonomiskt. och inte låter den hamna i klorna på makthungrigt filmfolk från ovan. Jag tror att killen som gjorde CAMP SLAUGHTER borde kunna svara på det och lite till... Väntar själv ännu på svar i nedre tråd, så jag tror inte att någon här kan svara på det.

 

http://www.voodoofilm.org/forum/showthread.php?t=4192&highlight=george+lucas

Länk till kommentar
Share on other sites

Hehe, de gånger som Martin varit här är de gånger någon sett filmen och det blivit diskussion om filmen. Säg något provokativt...

Allvarligt talat, det är väl bara att skriva till honom att fråga. Google vet säkert en emailaddress.

Annars finns en postaddress i den här tråden http://www.voodoofilm.org/forum/showthread.php?t=1730&page=2&pp=25

Länk till kommentar
Share on other sites

Först och främst vill nog SVT att filmen är bra. Det är det absolut allra viktigaste!

Därefter vill de att filmen har tillräckligt hög kvalitet vad gäller ljud (brusnivåer, överstyrning osv.) och bild (färgsättning, ljus osv.). Om de tycker att filmen behöver snyggas till kan de säkert göra det, men de drar av sina kostnader för vad de betalar dig...

 

Sedan vill de nog att du har fixat alla rättigheter för filmen (manus, foto, musik, skådisar) så att de inte blir stämda för att de visar något som de inte har rätt att göra. Och blir de stämda blir de inte glada på dig som har sålt filmen till dem.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...