Gustaf Lindborg Posted June 3, 2005 Share Posted June 3, 2005 På manusets framsida så ska man ju fylla i titel samt några uppgifter. Det jag undrar är hur man skriver på "båda hörnen" längst ner på framsidan? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam88 Posted June 3, 2005 Share Posted June 3, 2005 Antingen använder du tabbar eller slår mellanslag ett antal jobbiga gånger... :P det beror ju på hur duktig du är med programmvaran Word... :D Vet faktsikt inte en bättre förklaring... :) ladda ner nån annans manus och se hur de gjort ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorse Posted June 3, 2005 Share Posted June 3, 2005 I skrivandets minut har jag inte word men nån av toolbarens finns att göra en tabell. Välj några lagom antal fält, placera den längst ner, dra ut den så den passa pappret. Skriv i fälten. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ior Posted June 3, 2005 Share Posted June 3, 2005 [citat=Gustaf Lindborg]På manusets framsida så ska man ju fylla i titel samt några uppgifter. Det jag undrar är hur man skriver på "båda hörnen" längst ner på framsidan?[/citat] Använd tabbar! Infoga en tabb genom att klicka på linjalen, och ändra typ (innan du klickar in en tabb) genom att klicka fram rätt justering (symbol) på tabbikonen längst till vänster (i linjalens förlängning). http://img92.echo.cx/img92/435/tabb9cv.png 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gustaf Lindborg Posted June 4, 2005 Author Share Posted June 4, 2005 Jag förstår fortfarande inte riktigt... Dessutom är mitt Word på svenska. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ior Posted June 4, 2005 Share Posted June 4, 2005 [citat=Gustaf Lindborg]Jag förstår fortfarande inte riktigt... Dessutom är mitt Word på svenska.[/citat] Det ser likadant ut även i svenskt version. :) Här en bild till, där jag infogat en vänsterställd tabb en bit in. När jag skrivit den första texten på raden, trycker jag på tabbtangenten (den över Cpas Lock) och fortsätter skriva. http://img234.echo.cx/img234/139/tabbar3ao.th.png När jag tog screenshoten här tryckte jag på tabben så du ser den perfekta vänsterjusteringen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Further Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Eller fixa ett manusprogram istället :P 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gustaf Lindborg Posted June 7, 2005 Author Share Posted June 7, 2005 [citat=Further]Eller fixa ett manusprogram istället :P[/citat] Var? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atreidas Posted July 18, 2005 Share Posted July 18, 2005 Tjena! Jag gör följande! Använd funktionen "huvud och sidfot" på VISA menyn i Word. Där kan du sedan skriva i precis hur viss text skall synas! Jag anväder funktionen i mina manus för att visa titeln samt att fortsätta scener, nummrering också givetvis.sidhsidf.doc 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts