Gå till innehåll

pengar


Luke

Recommended Posts

Även om man bara är 14 så kan man jobba. Helgjobb eller sommarjobb kanske? Sen har man ju barnbidraget och ser man till att strama upp sin budget lite så kan man spara lite pengar där. Var driftig helt enkelt ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Man kan be om filmstöd när man är 14 men det är ju inte alltid man får det. Nu vet ju inte jag inte var Bjärred ligger men om det är runt stockhom så Film Stockholm. Sen finns det ju massa, Film i Väst, Film i Värmland etc.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

Du kan ju alltid försöka klämma din kommun på lite pengar. Kolla upp studiecirklar, vuxenskolor, nykterhetsföreningar och lite sånt.

 

Är det utrustning du är ute efter så kolla resurscentrum i närheten.

 

Annars kan du ju alltid göra som Kevin Smith när han gjorde sin debutfilm Clerks:

Från http://www.viewaskew.com/clerks

Clerks was made for $27,575. It was mainly funded by 10 credit cards that Kevin had to his name, funds garnered from store credit after he sold his comic book collection, a family donation, and paychecks from working at the Quick Stop and RST Video. (NOTE: We don't really recommend this method of funding a film as if your film does not pan out, you will be put in serious financial debt for much of your life. However - we do condone going out and making your film yourself - just make sure your script is watertight).

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag och ett gäng andra filmare har startat ett företag som går under namnet "kiev kollektivet". det är snarare ett företags kollektiv som går ut på att ta del av varandras erfarenheter genom olika yrkesområden. på det sättet fick vi våran senaste film finansierad, och då hade vi en inspelnings tid på två veckor, redigering ljudläggning, cgi prylar och resa, (åkte från åre till båstad). annars så är det inget fel på film stöd. kolla med kommun, landsting och regional filmutveckling (te x film i jämtland).

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag skulle också gärna höra mera. Det är så att jag och en kompis går i planerna på att starta ett produktions- och distributionsföretag med inriktning på låg- och nollbudget film. Vi diskuterar för tillfället finansiering och prissättningar för diverse tjänster gällande distributionen (ni kommer nog att bli ombedda att besvara några frågor om detta inom en någorlunda snar framtid, men var sak har sin tid), så att höra hur ni löser det skulle vara ett steg på vägen ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...