ragnjj Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 pirater på mörkt vatten, kung! Tror de kom typ 95 lr något, serien fullbordades dock aldrig, varken i Sverige lr någon annan stans. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raoul _duke Posted June 1, 2005 Author Share Posted June 1, 2005 På kurs med kurt. Pojken med guldbyxorna. Tårtan. Bröderna Drövel,tror jag,några norska bröder som åker fram och tillbaka i tiden och jagar en diamant eller nåt... Lördagsgodis. Hedenhös. Och det var en gång.. Det var riktiga barnprogram,nu är det bara sunk.......... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e93mw Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 [citat=raoul _duke] Och det var en gång.. Det var riktiga barnprogram,nu är det bara sunk..........[/citat] Mina första minnen av barnprogram är starkt förknippade med "Det var en gång". Introt där människans utveckling visualiseras till mäktig Bach-musik gjorde väldigt stort intryck på mig... Jo, du har nog helt rätt, den TV dagens ungar matas med är rätt sorglig vid en jämförelse. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Epoxy Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Rädda Joppe ägde ju mest! Fyfan vad bra det var :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ragnjj Posted January 19, 2007 Share Posted January 19, 2007 phantom 2040 (Fantomen 2040) var väll rätt kul. Aeon Flux skaparen Peter Chung var delaktig i projektet vilket jag inte visste när jag såg det som barn (har inte sätt det på cirkus 10 år!) men nu skulle jag nog kunna ta till mig det och uppskatta programet mer och jag mot förmodan skulle se om det. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e93mw Posted January 19, 2007 Share Posted January 19, 2007 "Joelbitar" var banbrytande. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lilla_farbrorn Posted January 19, 2007 Share Posted January 19, 2007 Joelbitar förstörde fan min barndom. Jag var rädd för honom. Sen vill jag rätta TDA också trots att det var mer än ett år sedan han skrev, programmet hette Rädda Joppe och inte Hitta Jeppe. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts