Gå till innehåll

dv film till divx xivd?


pekivan

Recommended Posts

Hej!

 

Har ett problem. Jag ska försöka få in min film på en cd skiva eller dvd skiva.

 

Råmaterialet är på cd 5 min, så filen är väldigt stor. Hur kan jag komprimera den på bästa sätt så kvaliten bibehålls?? Jag redigerar i premiere och pinnacle studios 9.

 

Erik

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Henrik_CanonXM2]i Premiere så ska du välja Adobe MEdia Encoder under Export menyn[/citat]

Ska man exportera till DIVX så skall man väl inte välja "Adobe Media Encoder"? Då skall man väl välja Export > Movie och sedan "Microsoft AVI" sedan går man in på video och väljer där DIVX eller annan Codec.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

[citat=Hane][citat=Henrik_CanonXM2]i Premiere så ska du välja Adobe MEdia Encoder under Export menyn[/citat]

Ska man exportera till DIVX så skall man väl inte välja "Adobe Media Encoder"? Då skall man väl välja Export > Movie och sedan "Microsoft AVI" sedan går man in på video och väljer där DIVX eller annan Codec.[/citat]

 

Du hade rätt, det var om man skulle exportera till WMV som an skulle välja "Adobe Media Encoder" vilket det inte var i det här fallet!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...