Filip Posted May 14, 2005 Posted May 14, 2005 En pojke som går ut i gatan och blir påkörd av en bil. Det är från en film som vi gjort som projektarbete. http://www.thepiratebay.org/torrents-details.php?id=3330889&hit=1 (Detta är en torrent, så man måste ha ett torrentprogram för att ladda ner den.. Seeda gärna den när ni laddat klart!) http://www.thepiratebay.org/download.php/3330889/boy%20hit%20by%20car.wmv.torrent Vad tycker ni om effekten?? 0 Quote
woxaz Posted May 15, 2005 Posted May 15, 2005 Haha såg att folk va lite sura på piratebay :p De trodde väl att det var riktigt ;) Det var jäkligt snyggt gjort men förstår ju att det inte är äkta då skorna fan står kvar haha :P komiskt Kan du berätta lite om hur ni gjorde? 0 Quote
Filip Posted May 15, 2005 Author Posted May 15, 2005 Vi riggade upp en ställnig med lite rep och grejer, och så hängde vi upp en docka som liknade killen i fiskelinor. Dockan blev sedan påkörd av en bil och så la vi in det klippet ovanpå det andra med den riktiga killen på. Sedan får man keyframa in bilen så att den riktiga killen och bilen är med i samma bild. Ungefär så har vi gjort, svårt att fatta vad jag skrivit kanske....:) Skriv gärna vad ni tycker om klippet om ni kollar på det, vore kul och få lite feedback 0 Quote
lilla_farbrorn Posted May 15, 2005 Posted May 15, 2005 tyckte det såg snyggt ut, man ser dock knappt dockan, det går ju så fort. Men det gör inget, effekten ser verklighetstrogen ut i film om man bortser från att skorna står kvar. Läg på en fetare ljudeffekt med mer schwung i så kirrar det sig... 0 Quote
Filip Posted May 15, 2005 Author Posted May 15, 2005 Vi valde att ha kvar dojorna, för att det ser literoligt ut. Vi tänkte först fixa så det ryker ur dem också men vi fick inte tag på något flytande kväve i tid 0 Quote
lilla_farbrorn Posted May 15, 2005 Posted May 15, 2005 flytande kväve? låter jävligt onödigtför att få fram lite rök. funkar med torr-is/kolsyre-is, rökfackla/något hemmagjort som brinner, eller så kör du digitala effekter så måste du inte göra om hela skiten. EDIT: flytande kväve har väl en temperatur på typ -200 grader så hur fan hanterar du det? Kul att få på fingrarna. 0 Quote
Filip Posted May 15, 2005 Author Posted May 15, 2005 Ja det är sant, jag sa fel... Jag menade faktiskt kolsyre-is :) Vi tänkte göra en till effekt när en person får ett piano i huvet, då kanske vi kan använda det... 0 Quote
jbergman Posted May 15, 2005 Posted May 15, 2005 lilla_farbrorn: Inte för att jag heller ser någon poäng med att använda flytande kväve för filmsyften, men att hantera det är egentligen inget problem. Du kan utan vidare hälla (rimliga mängder) flytande kväve på händerna utan risk eftersom det krävs så lite av din kroppstemperatur för att få kvävets temperatur att stiga över dess kokpunkt, varvid det förgasas och därmed inte kan "stjäla" så mycket av din värme. /jakob 0 Quote
lilla_farbrorn Posted May 16, 2005 Posted May 16, 2005 :l jaha.. hrmm.. vi höll på med det i skolan och doppade korvar i det och vi behövde göra mer än peta på dem sen så föll de i flisor. Min NO-lärare sa att vi måste vara EXTREMT försiktiga och absolut inte vidröra ämnet. 0 Quote
ag_the_king Posted May 16, 2005 Posted May 16, 2005 Är faktiskt inte så farligt. om det kommer lite granna altså. Man kan tillochmed dricka det :) vi har ett tunt lager med varm luft runt oss så vi skyddas ganska bra. 0 Quote
Recommended Posts