Jump to content

Recommended Posts

Posted

Döper om tråden från "Hjälp.!". Tänk på att beskriva din frågeställning, inte din magkänsla. ;)

Välkommen till forumet för övrigt!

Posted

[citat=ringmuskel]en sak till: testade det ni sa och de funkade fint.. men om jag bara vill göra slow motion på 10 sek av ett 1 min klipp?[/citat]

Använd Rate Stretch Tool och "tryck ihop" klippet från 60 sekunder till 10 sekunder.

/Roger

Posted

[citat=Rogge][citat=ringmuskel]en sak till: testade det ni sa och de funkade fint.. men om jag bara vill göra slow motion på 10 sek av ett 1 min klipp?[/citat]

Använd Rate Stretch Tool och "tryck ihop" klippet från 60 sekunder till 10 sekunder.

/Roger[/citat]

Eller menade du att endast en del av klippet skall vara i slow motion. För i så fall så delar du ju på klippet och lägger sedan slow motion på dom 10 sekunderna.

Posted

[citat=Hane][citat=Rogge][citat=ringmuskel]en sak till: testade det ni sa och de funkade fint.. men om jag bara vill göra slow motion på 10 sek av ett 1 min klipp?[/citat]

/Roger[/citat]

Eller menade du att endast en del av klippet skall vara i slow motion. För i så fall så delar du ju på klippet och lägger sedan slow motion på dom 10 sekunderna.[/citat]

Ja, så måste han ha menat. Jag läste visst lite för fort. Rate Stretch Tool fungerar iofs bra till dom 10 sekunderna också. :)

/Roger

Posted

Något jag stör mig på i premiere är att slowmotion effecten suger, i tex Final cut blir slowmotion mycke mjukare mellan klippen, men i premiere så hacker det fram. Fins et nån effect som man kan fixa det med eller ska man in i AE och joxa?

Posted

[citat=Nizze]Något jag stör mig på i premiere är att slowmotion effecten suger, i tex Final cut blir slowmotion mycke mjukare mellan klippen, men i premiere så hacker det fram.[/citat]

När du ändrat hastigheten på klippet i Premiere, trycker du Enter för att rendera tidslinjen eller inte?

/Roger

Posted

[citat=Nizze]Något jag stör mig på i premiere är att slowmotion effecten suger, i tex Final cut blir slowmotion mycke mjukare mellan klippen, men i premiere så hacker det fram. Fins et nån effect som man kan fixa det med eller ska man in i AE och joxa?[/citat]

Final cut använder förmodeligen blend mode i överföringen mellan bilderna i slowmotion vilket Adobe Premiere Pro inte gör. Nu har jag inte använt Final cut men jag antar att det är så, eller någon liknande överföringsmetod.

Posted

Rogge ja det är klart att jag renderar klippet.

digitalaflaesk jag har också hört talas om frame blender, men bara i final cut. Finns det ingen spån effect til premire.

Posted

[citat=Nizze]Rogge ja det är klart att jag renderar klippet.

digitalaflaesk jag har också hört talas om frame blender, men bara i final cut. Finns det ingen spån effect til premire.[/citat]

Inte vad jag sett, kanske med nått plugin?