Gå till innehåll

Slow motion i Premiere?


ringmuskel

Recommended Posts

[citat=ringmuskel]en sak till: testade det ni sa och de funkade fint.. men om jag bara vill göra slow motion på 10 sek av ett 1 min klipp?[/citat]

Använd Rate Stretch Tool och "tryck ihop" klippet från 60 sekunder till 10 sekunder.

 

/Roger

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Rogge][citat=ringmuskel]en sak till: testade det ni sa och de funkade fint.. men om jag bara vill göra slow motion på 10 sek av ett 1 min klipp?[/citat]

Använd Rate Stretch Tool och "tryck ihop" klippet från 60 sekunder till 10 sekunder.

 

/Roger[/citat]

Eller menade du att endast en del av klippet skall vara i slow motion. För i så fall så delar du ju på klippet och lägger sedan slow motion på dom 10 sekunderna.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Hane][citat=Rogge][citat=ringmuskel]en sak till: testade det ni sa och de funkade fint.. men om jag bara vill göra slow motion på 10 sek av ett 1 min klipp?[/citat]

Använd Rate Stretch Tool och "tryck ihop" klippet från 60 sekunder till 10 sekunder.

 

/Roger[/citat]

Eller menade du att endast en del av klippet skall vara i slow motion. För i så fall så delar du ju på klippet och lägger sedan slow motion på dom 10 sekunderna.[/citat]

Ja, så måste han ha menat. Jag läste visst lite för fort. Rate Stretch Tool fungerar iofs bra till dom 10 sekunderna också. :)

 

/Roger

Länk till kommentar
Share on other sites

Något jag stör mig på i premiere är att slowmotion effecten suger, i tex Final cut blir slowmotion mycke mjukare mellan klippen, men i premiere så hacker det fram. Fins et nån effect som man kan fixa det med eller ska man in i AE och joxa?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Nizze]Något jag stör mig på i premiere är att slowmotion effecten suger, i tex Final cut blir slowmotion mycke mjukare mellan klippen, men i premiere så hacker det fram.[/citat]

När du ändrat hastigheten på klippet i Premiere, trycker du Enter för att rendera tidslinjen eller inte?

 

/Roger

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Nizze]Något jag stör mig på i premiere är att slowmotion effecten suger, i tex Final cut blir slowmotion mycke mjukare mellan klippen, men i premiere så hacker det fram. Fins et nån effect som man kan fixa det med eller ska man in i AE och joxa?[/citat]

Final cut använder förmodeligen blend mode i överföringen mellan bilderna i slowmotion vilket Adobe Premiere Pro inte gör. Nu har jag inte använt Final cut men jag antar att det är så, eller någon liknande överföringsmetod.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...