ringmuskel Posted May 13, 2005 Posted May 13, 2005 är lite amatör på redigerings fronten, undrade bara hur man gör slowmotion effekter i Premiere Pro? 0 Quote
Pace Posted May 13, 2005 Posted May 13, 2005 Döper om tråden från "Hjälp.!". Tänk på att beskriva din frågeställning, inte din magkänsla. ;) Välkommen till forumet för övrigt! 0 Quote
ringmuskel Posted May 15, 2005 Author Posted May 15, 2005 en sak till: testade det ni sa och de funkade fint.. men om jag bara vill göra slow motion på 10 sek av ett 1 min klipp? 0 Quote
Rogge Posted May 15, 2005 Posted May 15, 2005 [citat=ringmuskel]en sak till: testade det ni sa och de funkade fint.. men om jag bara vill göra slow motion på 10 sek av ett 1 min klipp?[/citat] Använd Rate Stretch Tool och "tryck ihop" klippet från 60 sekunder till 10 sekunder. /Roger 0 Quote
Hane Posted May 15, 2005 Posted May 15, 2005 [citat=Rogge][citat=ringmuskel]en sak till: testade det ni sa och de funkade fint.. men om jag bara vill göra slow motion på 10 sek av ett 1 min klipp?[/citat] Använd Rate Stretch Tool och "tryck ihop" klippet från 60 sekunder till 10 sekunder. /Roger[/citat] Eller menade du att endast en del av klippet skall vara i slow motion. För i så fall så delar du ju på klippet och lägger sedan slow motion på dom 10 sekunderna. 0 Quote
Rogge Posted May 15, 2005 Posted May 15, 2005 [citat=Hane][citat=Rogge][citat=ringmuskel]en sak till: testade det ni sa och de funkade fint.. men om jag bara vill göra slow motion på 10 sek av ett 1 min klipp?[/citat] Använd Rate Stretch Tool och "tryck ihop" klippet från 60 sekunder till 10 sekunder. /Roger[/citat] Eller menade du att endast en del av klippet skall vara i slow motion. För i så fall så delar du ju på klippet och lägger sedan slow motion på dom 10 sekunderna.[/citat] Ja, så måste han ha menat. Jag läste visst lite för fort. Rate Stretch Tool fungerar iofs bra till dom 10 sekunderna också. :) /Roger 0 Quote
ringmuskel Posted May 16, 2005 Author Posted May 16, 2005 testade de nu och de funkade fint.. tack så mycket :D 0 Quote
Nizze Posted May 17, 2005 Posted May 17, 2005 Något jag stör mig på i premiere är att slowmotion effecten suger, i tex Final cut blir slowmotion mycke mjukare mellan klippen, men i premiere så hacker det fram. Fins et nån effect som man kan fixa det med eller ska man in i AE och joxa? 0 Quote
Rogge Posted May 17, 2005 Posted May 17, 2005 [citat=Nizze]Något jag stör mig på i premiere är att slowmotion effecten suger, i tex Final cut blir slowmotion mycke mjukare mellan klippen, men i premiere så hacker det fram.[/citat] När du ändrat hastigheten på klippet i Premiere, trycker du Enter för att rendera tidslinjen eller inte? /Roger 0 Quote
digitalaflaesk Posted May 17, 2005 Posted May 17, 2005 [citat=Nizze]Något jag stör mig på i premiere är att slowmotion effecten suger, i tex Final cut blir slowmotion mycke mjukare mellan klippen, men i premiere så hacker det fram. Fins et nån effect som man kan fixa det med eller ska man in i AE och joxa?[/citat] Final cut använder förmodeligen blend mode i överföringen mellan bilderna i slowmotion vilket Adobe Premiere Pro inte gör. Nu har jag inte använt Final cut men jag antar att det är så, eller någon liknande överföringsmetod. 0 Quote
Nizze Posted May 17, 2005 Posted May 17, 2005 Rogge ja det är klart att jag renderar klippet. digitalaflaesk jag har också hört talas om frame blender, men bara i final cut. Finns det ingen spån effect til premire. 0 Quote
digitalaflaesk Posted May 18, 2005 Posted May 18, 2005 [citat=Nizze]Rogge ja det är klart att jag renderar klippet. digitalaflaesk jag har också hört talas om frame blender, men bara i final cut. Finns det ingen spån effect til premire.[/citat] Inte vad jag sett, kanske med nått plugin? 0 Quote
Rogge Posted May 18, 2005 Posted May 18, 2005 [citat=digitalaflaesk]Inte vad jag sett, kanske med nått plugin?[/citat] Twixtor från RE: Vision Effects, Inc. Kostar ju en del men gör jobbet! /Roger 0 Quote
digitalaflaesk Posted May 18, 2005 Posted May 18, 2005 [citat=Rogge][citat=digitalaflaesk]Inte vad jag sett, kanske med nått plugin?[/citat] Twixtor från RE: Vision Effects, Inc. Kostar ju en del men gör jobbet! /Roger[/citat] Ja just det, det fanns ju för Premiere också. :-) 0 Quote
Recommended Posts