HIGGY Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 jag undrar vilket program som det är bäst att göra egna låtar i ?? jag har jobbat i soundtrack men det var på apple så vad finns det för xp 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EzekielMartyr Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Reason för sequencing och Logic för inspelning. :) Senare versioner av Logic finns dock bara till Mac. :P 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Kolla in Adobe Audition 1.5. Du kan tex styra Reason 3.0 via Audition och vice versa. Vilka som är bäst får andra svara på... /Roger 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Man kan inte precis säga att något är direkt bäst, det beror på vad du vill ha & hur du trivs bäst att arbeta. Men själv så gillar jag inte Audition för jag tycker det har för dåliga algoritmer (= sämre ljud), är ostabilt, & taffligt programmerat. Vegas tycker jag inte om för opålitligheten & har skumma saker för sig med ljudet ibland. Nuendo, SAW Pro, Pro Tools & WaveLab däremot använder jag ofta & gärna. Mark Of The Unicorn (MOTU), Soundscape, Quartz, Samplitude & ett flertal till är bara några i raden av program & tillverkare jag aldrig testat, men som fått god kritik. Har du möjlighet, plocka hem demoversioner & testa, annars så kan du be om att få testa i musikaffären. Dom brukar för det mesta vara väldigt glada över sånt :-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Santafantasma Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 cubase för guds skull! kostar dock, du kan ju alltid ladda hem gratis demo versioner av det... annars så cool edit pro! riktigt bra och gratis! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Blom Posted May 12, 2005 Share Posted May 12, 2005 FYI: Cool Edit Pro = Audition Håller med om att algoritmerna i Audition ibland ger mig huvudvärk, och att programmet i sig beter sig lite "märkligt"... Som Caine säger så beror det så mycket på vad du ska ha det till, hur du arbetar och så vidare. Vill du köra MIDI med hårdvarusyntar? Aukustiska instrument? Mjukvarusyntar, loopar, o.s.v. - massa saker som spelar in... /Rico 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts