r_orsen Posted May 9, 2005 Share Posted May 9, 2005 Vill någon hjälpa mig skriva manus till den här idén. Då även vara med och göra filmen. Eller kanske bara vara med och göra filmen. all hjälp är välkommnad.Tragedi 2.doc 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam88 Posted May 9, 2005 Share Posted May 9, 2005 Jag gillar budskapet och håller med om att rättsystemet är sjukt... Men jag vet inte om denna idé egentligen är så bra... Mitt råd till dig är att bearbeta den mera.. I mina öron låter den inte så trovärdig... Och så tänkte jag direkt på filmen "Juryn" då en pappa skjuter två killar (i en rättssal) för att hämnas att de våldtagit hans dotter... Lycka till! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheBrotherOfLight Posted May 9, 2005 Share Posted May 9, 2005 Jag diggar även den här tragedin. Men jag undrar om det är så smart att ploppa ut idé efter idé. Risken finns att saker och ting blir halvgjorda om man har flera projekt på gång samtidigt. Men kör hårt! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomasz1985 Posted May 9, 2005 Share Posted May 9, 2005 Herregud.. Hasse Larzon. Jag undrar om det namnet inte är lite Liza marklund inspirerat. Bengtzon.. Larzon.. aja. Alltså detta är ingen story. Jag tycker att din idé suger. Tre kompisar bestämmer sig för att hämnas på en dörrvakt som inte låter dem komma in på en krog för att dem är för unga. En av dem dödar vakten. Polisen kopplas in. Kalle tjallar, dem andra får låga straff. Den mördade vaktens mamma har med sig en pistol till rättsalen ifall att dem får låga straff och skjuter en av kompisarna. Hon får sitta i finkan i åtta år. Stackars mamma buhu buhu. Du menar att mamman gjorde rätt? Vem är protagonisten? Fredrik, Kalle, Jabok, Larzon, mamman kanske? Jag rekomenderar dig att läsa några böcker om hur man skriver manus, prosa eller pjäs. Lägg ner mer tid på dina idéer. Kolla på fler filmer. Läs manus. Läs fler romaner. Ställ frågor. Du får utveckla din idé en aning. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T-kock Posted May 9, 2005 Share Posted May 9, 2005 Det ska vara en jävligt mesig vakt som bara försöker prata sig ur ett bråk med några 17-åriga gangsterwannabes. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts