John Postad 27 april 2005 Postad 27 april 2005 Hejsan alla glada! Det här är ett synopsis som jag kastade ur mig på en halvtimme, efter en snilleblixt. Mycket kommer säkert behöva att ändras i storyn. Genre är: Drama OBS. Detta är inget Manus utan en Filmidé - ett Synopsis. Handlar om den sexmissbrukande författaren CLAUDE.synopsis fönstret..doc 0 Citera
monic Postad 27 april 2005 Postad 27 april 2005 Som kanske skulle passa bättre som roman? Tänker bara på att det kanske inte är så filmiskt med nån som bara försöker bli av med skrivkramp, men jag kan självklart ha fel. 0 Citera
John Postad 28 april 2005 Författare Postad 28 april 2005 Hej, Monica! Nja, kanske, kanske inte. Den ska mer vara uppbyggd runt spänning. Det intressanta är ju inte heller hans skrivkramp utan hur han behandlar det. Sen så kommer mer att kretsa runt, relationen honom och Lisa. Han kommer att känna sig förföljd halva filmen, om inte mer. Med en bra thriller stämning, och frånvarande bildvinklar, kan det bli väldigt filmiskt. 0 Citera
John Postad 28 april 2005 Författare Postad 28 april 2005 :) Hum lustigt hur folk kan, påpeka saker så där... Jo, distanserad Kamera då. om det förklarar bättre vad jag menar. Kameran håller sig på behörigt avstånd, med "POV" bilder, och liknade! 0 Citera
Epoxy Postad 22 maj 2005 Postad 22 maj 2005 Det där var en väldigt konstig synopsis, man har inga dialoger i en synopsis tex. O_o 0 Citera
Wallin Postad 23 maj 2005 Postad 23 maj 2005 [citat=John]Kameran håller sig på behörigt avstånd, med "POV" bilder, och liknade![/citat] Är det bara jag som upplever meningen mystisk? 0 Citera
John Postad 23 maj 2005 Författare Postad 23 maj 2005 Jo man kan visst ha dilaog i synopsis, m dialogen är viktig för handlingen! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.