tattarn Posted April 16, 2005 Share Posted April 16, 2005 Håller på med en musikvideo åt en kompis. Skulle vara schysst med lite feedback på det jag gjort hittills. ladda hem här 9 mb stor, kräver divx codec 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sw33t Posted April 17, 2005 Share Posted April 17, 2005 Tveklöst snyggt. Feedback, hm. Den sista "scenen" ser bäst ut, där är åkning och vinklignen väldigt bra, mer djup också mellan killen och bilden. Några av dom andra känns lite mera stela i jämförelse med den. Sen tycker jag nog att tiltningen ner mot hustaken innan just den sista scenen är lite för lång, borde kortast ner och kanske starta längre ner i tiltningen så att säga. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sluten_cell_nr13 Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Jättefint! Vilka program har du använt? Hur gör du för att få djupet i bilden? Allting fungerar bra. Möjligvis lite lång nertiltning som sw33t säger. Alla företagsskyltar i bakgrunden drar tillbaka en lite från det tidslösa och drömlika tillståndet. Kanske borde fixa andra skyltar där istället. Annars ser det kanon ut! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ash Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 jävligt snyggt helt enkelt 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorse Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Fantastiskt! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattsand Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 instämmer. väldigt snyggt. han är dock platt som en klippdocka. det räcker nog att wrappa honom runt ett lite konvext plan så blir det bättre djup. beror ju på vilket program du använder. eller han kanske ska vara platt? ber om ursäkt i så fall. /mattias 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Santafantasma Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 fan, du bor ju i ume for christ sake!!! jag trodde jag var den enda här på forumet från ume... :) riktigt snygg video förresten!! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorse Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 [citat=mattsand]han är dock platt som en klippdocka.[/citat] Det var just det som imponerade mest på mig, att han blev så platt. Det vore roligt att få en liten beskrivning hur videon är gjord. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tattarn Posted April 19, 2005 Author Share Posted April 19, 2005 tack alla, kul att ni gillar sw33t: du har nog rätt om den för långa tiltningen, det ska jag ta itu med. sluten_cell_nr13: tanken var inte att det skulle se tidlöst ut, utan bara väldigt öde. mattsand: det har jag inte tänkt på, det ska jag absolut prova! här är en bild som visar snabbt hur jag gjort: http://hem.bredband.net/b297997/stepb2.jpg Först gör jag en enkel 3dmodell av bilden som jag sedan projicerar bilden på (camera mapping) sen lägger jag till vattendroppar, gör en en kameraåkning, renderar ut och slutligen finar till allt i after effects. kan tillägga att jag använder 3dsmax. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattsand Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 [citat=gorse]Det var just det som imponerade mest på mig, att han blev så platt.[/citat] så blir det ju om man gör det på enklaste sättet. om man förväntar sig att se något som ser ut som "på riktigt" är det såklart att platta saker blir lite coola men vi som direkt tänkte 3d-kompositering hade nog blivit mer impade om han hade varit rund som i verkligheten. :-) /mattias 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
walfridson Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 Snyggt, men varför inte göra killen som 3D också? Den platta känslan förstörde rätt mycket. Men bra jobbat kör hårt :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sluten_cell_nr13 Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 Alright! Jag kan nära noll om 3D-kompositering, men fattar jag det rätt som att du klipper ut de elementen du modellerat (husen, himlen, pojken och lyktstoplen) och sedan använder de som texturer i din modell? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts