Gå till innehåll

Intro till musikvideo


tattarn

Recommended Posts

Tveklöst snyggt. Feedback, hm. Den sista "scenen" ser bäst ut, där är åkning och vinklignen väldigt bra, mer djup också mellan killen och bilden. Några av dom andra känns lite mera stela i jämförelse med den. Sen tycker jag nog att tiltningen ner mot hustaken innan just den sista scenen är lite för lång, borde kortast ner och kanske starta längre ner i tiltningen så att säga.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jättefint! Vilka program har du använt? Hur gör du för att få djupet i bilden?

 

Allting fungerar bra. Möjligvis lite lång nertiltning som sw33t säger. Alla företagsskyltar i bakgrunden drar tillbaka en lite från det tidslösa och drömlika tillståndet. Kanske borde fixa andra skyltar där istället.

 

Annars ser det kanon ut!

Länk till kommentar
Share on other sites

instämmer. väldigt snyggt. han är dock platt som en klippdocka. det räcker nog att wrappa honom runt ett lite konvext plan så blir det bättre djup. beror ju på vilket program du använder. eller han kanske ska vara platt? ber om ursäkt i så fall.

 

/mattias

Länk till kommentar
Share on other sites

tack alla, kul att ni gillar

 

sw33t: du har nog rätt om den för långa tiltningen, det ska jag ta itu med.

 

sluten_cell_nr13: tanken var inte att det skulle se tidlöst ut, utan bara väldigt öde.

 

mattsand: det har jag inte tänkt på, det ska jag absolut prova!

 

här är en bild som visar snabbt hur jag gjort:

http://hem.bredband.net/b297997/stepb2.jpg

 

Först gör jag en enkel 3dmodell av bilden som jag sedan projicerar bilden på (camera mapping) sen lägger jag till vattendroppar, gör en en kameraåkning, renderar ut och slutligen finar till allt i after effects. kan tillägga att jag använder 3dsmax.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=gorse]Det var just det som imponerade mest på mig, att han blev så platt.[/citat]

så blir det ju om man gör det på enklaste sättet. om man förväntar sig att se något som ser ut som "på riktigt" är det såklart att platta saker blir lite coola men vi som direkt tänkte 3d-kompositering hade nog blivit mer impade om han hade varit rund som i verkligheten. :-)

 

/mattias

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...